22 Kasım 2010 Pazartesi

Mobil Pazarlama Tanımları

Mobil pazarlama mobil (kablosuz) araçların pazarlama aracı olarak kullanılmasıyla müşteriye ulaşmanın en kolay ve direkt olduğu pazarlama yöntemidir. Aslında hareket halinde olan veya yer değiştirebilen mecralar üzerinden yürütülebilen pazarlama faaliyetleri olarak da değerlendirilebilir. Yeni bir kavram olması dolayısıyla mevcut geleneksel pazarlama süreçlerinin/faaliyetlerinin mobil cihazlar üzerinden hayata geçirilmesiyle yapılan pazarlama olarak düşünülmektedir.

Mobil pazarlama faaliyetleri gerçekleştirilirken ürün hizmetlerin tanıtılması ya da kitlelere duyurulmasında bireyin hareket halinde olması sözkonusudur. Birey hareket halindeyken mobil araçlarla alışverişe teşvik edilmektedir. Özellikle belli bir hedefi olmayan ya da doğrudan hedefini bilen müşterinin ilgisini çekerek satınalma güdüsünü harekete geçirmek için kullanılan pazarlama yöntemi olarak da değerlendirilebilir. Mobil pazarlama işletmelerin müşterilerini analiz ederek değerlendirip ona göre teklifler sunmasını, satış öncesi ve sonrası süreçlerini takip etmelerini ve tüketicilerin satın almayı istedikleri ürünlere istedikleri zaman istedikleri yerden ulaşabilmelerini sağlayabilen, yeni nesil bir pazarlama sistemidir. Bireylere doğrudan hızlı şekilde ulaşabilme imkanı sunan ileri bir pazarlama yöntemidir. Kısacası yer zaman ve mekan sınırı olmaksızın dijital ortamın tüm olanaklarını müşterinin cebine taşıyan ve hareket halindeyken bile kullanılan bir pazarlama ortamıdır. Yani müşterilerine yaşamın her noktasında birebir ulaşarak kişiye özel seçeneklerin sunulabildiği bir sistemdir. Ayrıca tüketicinin yanında taşıyabildiği reklam mesaj gibi ögeleri de içine alır.

5 Kasım 2010 Cuma

Mobil Pazarlamacılar için bazı rakamlar

· 2010 yılı itibarıyle dünya nüfusunun neredeyse yarısının bir cep telefonu sahibi
· Mobil alanda büyüme gelişmekte olan ülkeler tarafından teşvik ediliyor
· Hindistan ve Çin’de 2010 yılında 300 milyon yeni cep telefonu abonelikleri eklendi
· Bu rakam ABD’deki tüm aboneliklerden fazla
· 2010 yılında gelişmekte olan ülkelerde 3.8 milyar mobil kayıtlı kullanıcı rakamına ulaşılacak bu da küresel anlamda %73’e tekabül ediyor.
· Cep telefonları üzerinden yapılan tanıtım, reklam ve satış faaliyetleri artık “mobil pazarlama sektörü” olarak ayrı bir iş kolu yaratırken, bu sektörün Türkiye’deki büyüklüğü de 150 milyon doları aştı
· 2012 yılında ise Türkiye’deki bu pazarın 350 milyon doları bulması bekleniyor
· Önümüzdeki 10 yıl içinde 50 milyar teknolojik aygıt (cep telefonu, cep bilgisayarı, vb) hayatımızın bir parçası olacak.
· Dünyada 3 milyar orta sınıf tüketici var. Bu sayı dikkate alındığında, kişisel kullanım, sağlık, güvenlik, rahatlık ve yaşam tarzı için kişi başına yaklaşık 10 adet dijital cihazın kullanımı sözkonusu.SMS mobil mesajlaşmada lider, MMS, mobil e-posta ve anlık mesajlaşma da giderek artıyor ITU rakamlarına göre 2010 da 6.1 trilyon mesaj alışverişi gerçekleşeceği tahmin ediliyor. Bu rakam 2007 rakamlarına göre 3 kat artmış durumda.

Kaynak: http://mobithinking.com/mobile-marketing-tools/latest-mobile-stats#subscribers

Mobil Pazarlama

Mobil cihaz sayılarındaki artış ve çeşitlilik tüketici iletişimi ve pazarlama anlamında şirketlere yepyeni bir pazarlama alanı sunmaktadır. Kablosuz olarak bilinen cihazlar aracılığıyla gerçekleşen mobil pazarlama gereçekten de pazarlamada büyük fırsatlar vaat eden yeni bir kavramdır. Mobil pazarlamanın henüz deneysel aşamada olduğu açıktır. Bu yeni pazarlama aracı sayesinde mobil hizmetler sunan şirketlerle birlikte pazarlama potansiyeli olan müşterilere üzerinde güçlü ve doğrudan bir iletişim sağlamada kullanılan yapı üzerine çok fazla bilimsel çalışma bulunmamaktadır. Ancak bilimsel anlamda çok büyük bir alan olduğu şimdiden çok açıktır.

Yapılan çalışmaların çoğu ise Kısa Mesaj servislerinin kullanımı üzerine zaten ilk olarak piyasada bilinen hali konuşma ve SMS gönderme olarak ortaya çıkmıştır.

Mobil pazarlama müşteriye ulaşma yönüyle mevcut pazarlama yöntemlerinden en uygunudur. Çünkü birebir müşterinin kendisine ulaşmak ve müşteriyi takip etmek mümkündür. Pazarlama yapmak isteyen tüm kurumlar uzaktan ve kablosuz iletişime uygun olan cep telefonları, cep bilgisayarları ve benzeri gereçler yoluyla müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşabilir ve kurum, ürün, hizmet, fikir, eylem ve kişilere ilişkin pazarlama faaliyetlerini sunabilir. Günümüzde SMS mesajları, bluetooth mesajları, video trailer, podcasting, mobil internet vb. şekillerde verilerle gelişen pazarlama çabaları olarak ortaya çıkar.

1 Kasım 2010 Pazartesi

Turkcell'in Yönetim Kurulu Değişmiyor

Turkcell Yönetim Kurulu;
Colin J. Williams (Başkan), Bülent Ergin (Çukurova), Nazlı Karamehmet Williams (Çukurova), Erkki Kivisaari (Teliasonera), Karin Eliasson (Teliasonera), Oleg Malis (Alfa), Alexey Khudyakov( Alfa)

Bilindiği gibi Turkcell'in Rusya'da Alfa ve Finlandiya'da TeliaSonera adlı iki ortağı bulunuyor. Bu bağlamdaWilliams 2013'e kadar Turkcell'in yönetim kurulu başkanlığını yürütecek.

Blackberry'nin Kriptolama anahtarı

26 Ekim 2010 Habertürk gazetesinde çıkan haber şöyle Blackberry telefonlarının kriptolama anahtarunı BTK'ya teslim etmesi gündemdeyken Kanadalı üretici RIM 12 Ağustos 2010 tarihi açıklamasında RIM müşterilerinin kriptolama anahtarlarını sağlama yetisine sahip olmadığını belirtti.