tag:blogger.com,1999:blog-41479441965455061652024-03-14T07:46:19.963+03:00Mob-marketingBu blog pazarlama üzerine kurulan bir blogdur. Genelde pazarlamada ve teknolojideki yeni yaklaşımlar alınmakla birlikte özelde "mobil pazarlama" konuları üzerinde durulacaktır. Son zamanın parlayan yıldızı mobil pazarlama ile ilgilenenler için de zevkle takip edilecek bir blog olması beklenmektedir.
______________________________________Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.comBlogger636125tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-14591262323939795592021-01-02T18:25:00.003+03:002021-01-02T18:25:21.947+03:00Yapay Zeka Temalı Filmler - Simone<iframe width="480" height="270" src="https://youtube.com/embed/wHd8UM2WLeI" frameborder="0"></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-28913562999061135522020-10-14T12:27:00.001+03:002020-10-14T12:27:05.290+03:00Pandemi Sonrası Üniversiteler konusunu @Demet Canikli ile birlikte konuştuk<blockquote class="instagram-media" data-instgrm-captioned data-instgrm-permalink="https://www.instagram.com/tv/CGQSKMODUBc/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading" data-instgrm-version="12" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"><div style="padding:16px;"> <a href="https://www.instagram.com/tv/CGQSKMODUBc/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading" style=" background:#FFFFFF; line-height:0; padding:0 0; text-align:center; text-decoration:none; width:100%;" target="_blank"> <div style=" display: flex; flex-direction: row; align-items: center;"> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 40px; margin-right: 14px; width: 40px;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 100px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 60px;"></div></div></div><div style="padding: 19% 0;"></div> <div style="display:block; height:50px; margin:0 auto 12px; width:50px;"><svg width="50px" height="50px" viewBox="0 0 60 60" version="1.1" xmlns="https://www.w3.org/2000/svg" xmlns:xlink="https://www.w3.org/1999/xlink"><g stroke="none" stroke-width="1" fill="none" fill-rule="evenodd"><g transform="translate(-511.000000, -20.000000)" fill="#000000"><g><path d="M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631"></path></g></g></g></svg></div><div style="padding-top: 8px;"> <div style=" color:#3897f0; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:550; line-height:18px;"> Bu gönderiyi Instagram'da gör</div></div><div style="padding: 12.5% 0;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: row; margin-bottom: 14px; align-items: center;"><div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(0px) translateY(7px);"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; height: 12.5px; transform: rotate(-45deg) translateX(3px) translateY(1px); width: 12.5px; flex-grow: 0; margin-right: 14px; margin-left: 2px;"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(9px) translateY(-18px);"></div></div><div style="margin-left: 8px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 20px; width: 20px;"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 2px solid transparent; border-left: 6px solid #f4f4f4; border-bottom: 2px solid transparent; transform: translateX(16px) translateY(-4px) rotate(30deg)"></div></div><div style="margin-left: auto;"> <div style=" width: 0px; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-right: 8px solid transparent; transform: translateY(16px);"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; flex-grow: 0; height: 12px; width: 16px; transform: translateY(-4px);"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-left: 8px solid transparent; transform: translateY(-4px) translateX(8px);"></div></div></div></a> <p style=" margin:8px 0 0 0; padding:0 4px;"> <a href="https://www.instagram.com/tv/CGQSKMODUBc/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading" style=" color:#000; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none; word-wrap:break-word;" target="_blank">Maltepe Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. GONCA TELLİ ile eğitim üzerine dolu dolu sohbet ettik. Değerli paylaşımları için sevgili hocama teşekkürlerimi sunuyorum, katılımından dolayı gurur ve heyecan duydum. Gonca Telli Yamamoto💐 www.demetcanikli.com bilgi@demetcanikli.com Linkdın/Instagram /YouTube- demetcanikli #üniversitelerdeeğitim #pandemideeğitim #uzaktaneğitim #üniversite #ögrenci #eegitim #eğitim #pandemia #onlineeğitim #engelliler</a></p> <p style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px; margin-bottom:0; margin-top:8px; overflow:hidden; padding:8px 0 7px; text-align:center; text-overflow:ellipsis; white-space:nowrap;"><a href="https://www.instagram.com/demetcanikli/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading" style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px;" target="_blank"> DEMET CANİKLİ DANIŞMANLIK</a> (@demetcanikli)'in paylaştığı bir gönderi (<time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime="2020-10-12T19:00:39+00:00">12 Eki, 2020, 12:00ös PDT</time>)</p></div></blockquote>
<script async src="//www.instagram.com/embed.js"></script>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-85452548401352430622020-10-10T22:09:00.004+03:002020-10-10T22:15:38.280+03:00Minority Report (Azınlık Raporu) ile ilgili öngörüleri konuştuk<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fzsozdemir%2Fvideos%2F4503282929712960%2F&show_text=false&width=560" width="560" height="314" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media" allowFullScreen="true"></iframe>
Doç.Dr. Arzu Baloğlu ve Dr. Şebnem Özdemir ile birlikte Steven Speilberg'in Minority Report(Azınlık Raporu) filmini konuştuk.Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-47508787985012531862020-08-16T12:59:00.003+03:002020-08-16T12:59:23.349+03:00Digital Transformation Mind Map by Gonca Telli Yamamoto<iframe src="https://atlas.mindmup.com/2020/08/87e5f020dfa611eaa825dd1ca45d2245/digital_transformation/index.html"></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-33148697292674472642020-08-06T10:37:00.002+03:002020-08-06T10:37:25.010+03:00Dijital Üniversitelere Geçiş<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/AuFo5sOlmK4" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Dünya Covid-19 sonrasında çok ciddi sorunlarla karşılaştı. Bunların birincisi sağlıktı. İkinci büyük sorun ise eğitim oldu. Milyonlarca öğrencinin okula gitmeden sosyal mesafeyi kollayarak evden dijital platformlar üzerinden öğrenmesi alternatifiyle karşılaşıldı. Bu aynı zamanda bir kriz yönetimiydi. Ortaya çıkan krizin atlatılması için farklı uygulamalara geçildi ve bunda en büyük payı internet ve iletişim teknolojilerinin kullanıldığı uzaktan eğitim, e-öğrenme, TV ve radyoyla öğrenme gibi çözümler aldı. Böylelikle krizin ilk aşaması eğitimin sürmesini sağlamak açısından öğrencilerin eğitimlerine ara vermemesi anlamında çözüldü. Ama hala Corona tehditi sürüyor. Bunun için bilgi teknolojilerinin gerekliliği çok açık. İşte burada üniversiteler ne yapıyor? Dijital Üniversiteler nasıl yaşamın bir parçası haline dönüşecek? gibi sorular çerçevesinde Doç. Dr. Arzu Baloğlu Moderatörlüğünde Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Gonca Telli ile 5 Ağustos 2020 saat 18.00’da https://www.youtube.com/c/TeknoLifeStylebyArzuBaloglu/ kanalında konuyu masaya yatırdılar. Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-22027194919545224092020-04-02T20:18:00.000+03:002020-04-02T20:18:36.800+03:00Koronavirüsün Pazarlamaya Etkileri: Mevcut Durum ve Kısmi ProjeksiyonKoronavirüsle ilgili ekonomik çerçeve pek parlak gözükmüyor çünkü küresel bir ekonomik krizle karşı karşıyayız. Ekonomik ölçekte güçlü devletler bir şekilde bu krizi para basarak ya da varolan fonlarından halka dağıtarak geçiştiriyorlar. Ancak konunun pazarlama boyutunu hiç de ele alan yok.<br />
<br />
Oysaki ürün ve hizmetlerin sirkülasyonu pazarlama tarafında sağlanıyor. Salgının etkisiyle birçok kişi evden çalışmaya başlayıp bazı ürün ve hizmetlere yönelik olarak (örneğin restoran, lokanta, sinema, kuaför ve eğlence merkezleri gibi) topluluk halinde hizmet sunulduğu için kısıtlamalar veya yasaklar geldiğinden bazı sektörler neredeyse durma noktasına geldi.<br />
<br />
Bununla birlikte sağlık sektörüne gerçekleşen aşırı talep dolayısıyla kapasitenin üstüne çıkan sistemlerde büyük sorunlar yaşanıyor. Burada sadece sektörün yetersizliği değil test kiti ya da solunum cihazı yetersizliğinin etkisini gözlemleyebiliyoruz. Kısacası bu tarz test kiti veya solunum cihazı üreticileri bu kadar geniş bir kitlesel salgını öngörmemişlerdi. O yüzden bu yaşamsal gereçlerin üretimi artsa bile ihtiyacı karşılayamadığı için yetersizlikler olabiliyor. Ya da bu gereçlerin bazı hammadde veya malzemelerinin üretimi belli ülkelerde olduğu için ülkelerin kapıları kapandığında gerecin varlığı yanında bu gereçlerin alt bileşenlerinin eksikliğinin de yetersizlik oluşturabileceğini de gördük.<br />
<br />
Bilindiği gibi tedarik pazarlamanın bir parçasıdır. Örneğin Polonya Almanya girişinde <a href="https://www.hurriyet.com.tr/avrupa/binlerce-tir-kuyrukta-bekliyor-41472001">tırlar</a>ın kontrollü geçişinin getirdiği trafik birçok kanalda haber haline geldi. Bu da ürün ve hizmetlerin ülkeler arasında taşınması depolanması teslimatı konusunda sıkıntıları ifade ediyor. Teslimat gecikmeleri gibi durumlara yola açan sınırların kapatılması gibi beklenmeyen durumlar ürün ve hizmetlerde yetersizliklere sebep olabiliyor.<br />
<br />
Öte yandan sanayi ve fabrikaların olabildiğince az sayıda çalışanla sürdürülmesi de gündemde. Bunun dışında belli başlı üreticilerin ürünlerini tekel halinde bir ülkede üretmesinin de çok büyük sorunlar doğuracağını Çin örneğiyle gayet güzel gördük. Ya da ucuz işgücü bulmanın aslında büyük risk almak olduğunu da. Bu yüzden kilit noktalardaki teknoloji ve sanayi yatırımları da ülkesel hale dönüşebilecek ve üreticiler de belki montaj vb yerine kompleks üretimlere geçecek. <br />
<br />
TV reklamlarında dezenfektasyon ürünleri, kolonya vb dışında fazlaca reklam vb görmüyoruz. Ama ilginç olan Louis Vuitton, <a href="https://tr.pinterest.com/pin/528258231289818024/">Gucci</a>, Dior gibi markaların el yapımı maskelerinin sosyal medyada paylaşılması gibi durumlar. Bu da insan yaratıcılığında ihtiyaçların bile lüks ürünlere dönüşebileceğini ifade ediyor. Bunun dışında da evde boş zaman doldurmak için insanların yaratıcı yönlerinin geliştiğine şahit oluyoruz. <br />
<br />
2020 Nisan ayı başında salgının Türkiye'de yayılmasının başlangıcıyla birlikte gıda sektörü ve hijyen ihtiyaçları yoğun şekilde talep görüyor. Yani elzem şeyler üzerinde duruluyor. Ama Türk tüketicisi en azından ABD'de olduğu gibi rafları talan etmiyor. Çünkü tedarik aktif bir şekilde gerçekleşiyor.<br />
<br />
Bilhassa tüketim alışkanlıklarında davranışsal değişiklikleri gözlemliyoruz. Tüketiciler kendilerini koruma güdüsüyle temel ihtiyaç maddeleri alışverişine yöneliyorlar. Ancak insanlar günlük yaşıyor. Henüz 3-5 ay sonrasını düşünemiyor. hiç bir plan yapamıyor. Ama bir yandan da diital dönüşümün sosyalleşmeme gibi korkulara yol açtığı açık. Acaba sosyalleşmeye mi sosyalleşmemeye mi yol açıyor yoksa sosyalleşme mantığının değişmesine mi? Teknoloji bu seçimlerin hepsinde destek rol üstleniyor.<br />
<br />
Yaşlılara getirilen sınırlamalar da yaşlı ihtiyaçlarının giderilmesi konusunda yeni iş ve sektörlerin gelişebileceğinin bir göstergesi. <br />
<br />
Gıda perakende sektörü gibi klasik satış ağırlıklı sektörler de
dijitale kayma eğiliminde. Kısacası Coronavirüs dijitalleşmeyi
hızlandırdı.<br /><br />
Bütün bunlar düşünülmeli..<br />
<br />
Evet gerçekten de bütün bu olumsuzluklara rağmen insanlık bununla mücadelesini sürdürüyor. Bundan sonra artık alışılagelmiş pazarlama sistemleri eskisi gibi çalışmayacak. Evet bazı işler sona erebilir ama yeni iş ortamları hatta olanakları ortaya çıkacak. Şimdiden dünyada yeni bir sektörün geliştiğini söyleyebilirim. Sadece yaşlılara hizmet sektörü. Mecburen akan su yolunu bulacak. Yeterki aksın. <br />
<br />
<br />
<br /><br />Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-74787338095521847312020-04-01T22:21:00.000+03:002020-04-01T22:21:34.892+03:00Koronavirüsün Pazarlamaya Etkisi<iframe allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/RwnWcxE1ViY" width="560"></iframe><br />
<br />
Son zamanlarda gerçekliğini tam olarak algılayamadığımız küresel ölçekli
bir durumla karşı karşıyayız. Koronavirüsün yaşama ve iş dünyasına
etkisi de olacak. Çünkü dünya bir milat yaşıyor. Bundan sonra “Korona
Öncesi” ve “Korona sonrası” sözlerini sıkça duymaya hazırlanın. Örneğin
2020'liler “Korona Nesli” olarak çıkacak. Alışveriş, tutundurma, fiyat,
ürün, tedarik, tüketim alışkanlıkları, tüketici davranışı değişecek mi,
şirketler ve müşteriler nasıl dönüşecek? Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-52578030047589200022020-03-17T10:12:00.000+03:002020-03-17T10:12:27.819+03:00Sosyal Mesafeli Öğrenme için bir çözüm<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dx_N-KXkJD6r8YuHcjkRH7dwvnc184fquCQmBt-j2gttUrVu4ROveeebDUQvk-T_O3k5IjRtk_BfflwG2knqg' class='b-hbp-video b-uploaded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-79466766963898641952019-10-14T14:39:00.000+03:002019-10-14T14:49:25.000+03:00Maltepe Üniversitesi Plogging Yarışları <iframe allowfullscreen="true" allowtransparency="1" frameborder="0" height="420" mozallowfullscreen="true" src="video/embed/765409/" webkitallowfullscreen="true" width="530"></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-54470521157693423532019-10-01T10:08:00.000+03:002019-10-01T10:08:37.762+03:00Yapay Zeka Yaşam Kalitemizi Artıracak mı? İnsanlık Nereye gidiyor?<iframe allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/2w58nK8hpAM" width="560"></iframe><br />Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-39263893076899998452019-08-09T14:17:00.002+03:002019-08-09T14:17:43.795+03:00Yapay Zeka Bizi Nasıl Etkileyecek? İşletmecilik bitiyor mu? Meslekler değişiyor mu?<iframe allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/iASSuZWVNG8" width="560"></iframe><br />Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-14541866340268223572019-07-22T13:34:00.000+03:002019-07-22T13:37:21.146+03:00Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi hakkında merak ettikleriniz<a href="https://www.youtube.com/watch?v=ZJy5CnuTxTg">Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi ile ilgilenenler için</a>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-41167985519414476982019-03-24T16:56:00.000+03:002019-03-24T16:59:58.702+03:00MUISC 2019<a href="https://cdn.pivol.net/15715/140320191513337731665.mp4"></a>
MALTEPE Üniversitesi bugün 7’ncisi düzenlenen Uluslararası Öğrenci Kongresine ev sahipliği yaptı. İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi bünyesinde gerçekleştirilen bu kongrede 17 ülkeden katılan öğrenciler ‘Gençlik, İşletme ve Toplum’ teması özelinde çeşitli sunumlar gerçekleştirdi.<br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dwr5H2XBS12WNM_hMCcyR6ojsF3TZQmBmHDvJZtlZJvfPQDMZ_pTNJJ_LCz-6DnyWObxcNoIOqs3YnTQ-5cYg' class='b-hbp-video b-uploaded' frameborder='0'></iframe></div>
Kaynak: https://www.dha.com.tr/egitim/17-farkli-milletten-ogrenciler-kongrede-bulustu/haber-1631958Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-10377305575011625542019-02-12T10:51:00.002+03:002019-02-12T10:52:20.184+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Hasan Ünal<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ZDc5qCIr1hE" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-38588487365923488632019-02-12T10:49:00.000+03:002019-02-12T10:49:52.101+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Sevgi Kalkan<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/oR0JjU0uFn0" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-64134430722026287492019-02-12T10:47:00.000+03:002019-02-12T10:47:00.053+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Sena Durguner<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/7nXOHDe1vkQ" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-83678918377918153312019-02-12T10:44:00.000+03:002019-02-12T10:44:28.985+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Tetyana Lepeyko<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/NBe1YmkcDuk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-4069182977436108922019-02-12T10:41:00.002+03:002019-02-12T10:41:57.735+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Tülin Ural Hatay Mustafa Kemal University<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/owknEm_56U8" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-80601909827375340952019-02-12T10:40:00.000+03:002019-02-12T10:40:02.905+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Liudmyla Malyarets<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Olnw13BElhY" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-83029855944180576982019-02-12T10:37:00.000+03:002019-02-12T10:38:23.181+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Oleksandr Dorokov<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/kbVEE8BMl5k" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-81896544727707010532019-02-12T10:34:00.002+03:002019-02-12T13:43:12.014+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof.Veselin Draskovic<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/zCUgzHvAJFk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-90978593569790524692019-02-12T10:33:00.001+03:002019-02-12T10:33:39.763+03:00ICBM 2018 Thoughts Prof. Vladimir Chernov <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/QAj2CqzNdBQ" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-40238934627866966142019-02-12T10:32:00.001+03:002019-02-12T10:32:37.363+03:00What Do You Think About ICBM 2018?<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/zUhhxcSbvVM" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-9161129790427225462018-11-01T19:57:00.001+03:002018-11-01T19:57:16.249+03:00Doğru Tercih- Prof. Dr. Gonca Telli, 22 Temmuz 2018<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/N6sVpfBvoP4" width="480"></iframe>Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4147944196545506165.post-14355032469236217482018-09-27T14:40:00.001+03:002018-09-27T14:41:43.479+03:00Geleceğin MeslekleriGELECEĞİN MESLEKLERİ
Prof.Dr. Gonca Telli
Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı
<a href="http://tisk.org.tr/project/temmuz-agustos-2018/http://">İşveren Dergisi, C.56, S.4. Temmuz/Ağustos 2018, s.15-16.</a>
Bilgi toplumunda yer alabilmek ve liderlerinden biri haline dönüşebilmek bilgi teknolojisi ve diğer teknolojileri insanların kolay kullanımına açacak ve fayda yaratacak hale gelebilmek için, gelişim ve değişimlere uyum sağlamak gerekmektedir. Sanayi Devrimi kas gücü gerektiren işlerin makineler ve otomasyon tarafından daha hızlı ve etkin yapılabilmesini sağlamıştır. Kas gücü ya da kol gücü gerektiren işlerin bir kısmı dönüşerek fabrikasyon üretimle kitlelere hızlı bir şekilde ürün sunabilecek farklı uygulama yapılarına dönüşmüştür. Günümüzde, içinde bulunduğumuz durum, aslında bu tarz sanayi devrimi uygulamalarını sürdürmek üzere kurulu sistemler içerisinde yer almaktır. Her ne kadar Sanayi 4.0 gibi bazı gelişmeler olsa da henüz Sanayi Devriminin getirdiği toplumsal ve kurumsal yapılar da sürmektedir.
Alvin Toffler 1980’de yazdığı fütüristik kitabı olan “Üçüncü Dalga”’da on bin yıllık insanlık tarihinin bin yılda tarım çağını tamamladığını ve bu dönemde “birinci dalga” uygarlığını yaşadığını, 1980’den önceki 300 yıl içerisinde sanayi devrimini tamamlayarak “ikinci dalga” uygarlığını yaşadığını söylemiş ve 1980 sonrası dönemde toplumun bilgi toplumu olacağı yani “üçüncü dalga” uygarlığına geçeceğini öngörmüştür. Bu öngörüler, iletişim ve teknolojideki değişim ve de bilhassa dijitalleşme sebebiyle zaman içerisinde Sanayi; 2.0, 3.0 gibi aşamalardan Sanayi 4.0’a doğru hızlı bir geçiş eğilimine girmiştir.
Dünyada otomasyonun gelişmesi, bulut bilişim, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Sanayi 4.0 gibi kavramların iş dünyasına girmesi ile birlikte sanayide yapay zekanın ve robotların kullanımı, veri madenciliği, müşteri ilişkileri yönetimi gibi konular giderek önem kazanmaya başlamıştır. Buna bağlı olarak iş dünyası da mevcut yapısını, süreç ve işlemlerini tekrar gözden geçirmek ve ekosistemini oluşacak yeniliklere uygun hale getirecek çalışmaları yapmak zorundadır. Bu çerçevede bazı yeni meslek dalları popüler hale gelmekte bazıları ise tarihin tozlu raflarına kalkmaktadır. Bu yüzden iş dünyası ekosistemi bu mesleklerin değerlendirmesini yaparak kendisini bu değişimlere hazırlamalıdır. Hazırlamadığı taktirde ise zaten zorunda kalarak uygulamaya geçmek durumundadır.
Dijitalleşme iş dünyasında bilhassa aşağıdaki unsurları etkileyecektir. Bunlar;
• İş görme biçimleri ve yapıları (örneğin, ofis dışından çalışabilme veya proje tipli/bazlı çalışma vb),
• İş uygulamaları,
• İş süreçleri,
• Rekabet düzeyi (Küresel ölçeğe hemen girebilme fırsatı)
• Kullanılan karar mekanizmaları,
• İletişim,
• Proje yönetim biçimleri,
• Ortaklaşa çalışma/ödeme vb sistemler,
• Güvenlik (kişisel ve kurumsal bilgilerin korunması),
• Riskler,
• İş-ev hayatı geçişleri ve davranışları gibi konulardır.
Bunların bazıları klasik tipteki çözüm ve etkileşimlerin dijital dünyaya taşınması ve dönüşümü şeklinde yaşama geçerken, bilinmedik bazı iş ve meslekler ise; ihtiyaçların değişiminden kaynaklanan taleplerle ya da iş dünyasının ve girişimcilerin fırsatları görmesi ile ortaya çıkacaktır.
Yeni ve hiç bilinmeyen türdeki meslekler başlangıçta sanat, algı, ve yaratıcılığın boyut değiştirmesiyle iş dünyasında bu tarz unsurlar içeren sektörler için yepyeni alanların ve işlerin doğmasına yol açacaktır. Bazı işler ise örneğin geçmişte tarım döneminde ve esnaflık sisteminde olan “nalbantlık”, “semercilik”, sanayi döneminde bilgisayar ve faks gibi araçların gelmesinden sonra “daktilograflık”, “teleks operatörlüğü” gibi meslekler nasıl yok olmaya yüz tutmuşsa o şekilde yok olmaya yüz tutacaklardır. Yine sinemacılık sanayi devrimiyle gelen kitlesel üretimin yaratıcı meslekleri arasında iken son on yılda “Youtuber”’lık, “sosyal medya fenomenliği”, “mobil aplikasyon geliştiriciliği” gibi reklam yıldızlığı veya sanatçılığı birey boyutuna indirgeyen, satış ve pazarlamayı ya da öğrenme gibi pek çok ögeyi karıştırıp dijital dünyanın dinamizminden faydalandıran meslekler de oluşmuş hatta kendi kurallarını dahi çıkarmışlardır. Bunların dışında da potansiyel pek çok yeni meslek dijital ortamlardaki fırsatların görülmesiyle ortaya çıkacaktır.
Bazı işler ise disiplinler arası ögeleri bir araya getireceği için farklı nitelikte yetenek ve disiplinde yetişmiş ve bu bilgileri bağdaştırabilen nitelikteki bireylere ihtiyaç duyacak meslekler olacaktır. Öte yandan dijitalleşmenin yaygınlaşması dijital becerilere olan gereksinimi arttırmış ve bilişim becerilerini de içeren yeni mesleklerin ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Hatta Yönetim Bilişim Sistemleri konulu işlerin temeli buna dayanmaktadır. Bu iş hem işletmeci hem bilgisayar mühendisi, yazılımcı gibi vasıfları üzerinde barındıran elemanları değerlendirmeye alacak bir yapıya bürünmüştür.
Burada yapının bir sonraki basamağı olarak değerlendirilebilecek kapsayıcı (immersive) teknolojilerin yaygınlaşması ve fiziksel dünya ile dijital ya da simüle edilmiş dünya arasındaki çizginin bulanıklaşmasıyla “artırılmış/sanal gerçeklik operatörlüğü”, “artırılmış/sanal gerçekliği gerçek dünyaya ekleme uzmanlığı” gibi şimdiye kadar uygulamada olmayan iş ve yeni uzmanlıklara gereksinimler de artacaktır.
Eğitim sektörü gibi eskiden bilginin muhafazası ve aktarımına dayalı olan sektörlerde ise bilgi kavramının çok gelişmesi ve fazlalaşmasına dayalı değişimlerin yaşama geçmeye başladığı çok açıktır. Karşımıza çıkan e-öğrenme sistemleri gibi yapılar klasik öğrenmeden çok daha farklı hızlı ve gelişmelere göre ilerleme kaydedebilecek şekilde öğrenme sistemleri ve bilgi edinme sistemlerini değiştireceği için “bireye özel öğrenme”nin yolları da açılacak ve kolaylaşacaktır.
Herkesin detaylı verileri alınıp analiz edilebileceği için kitlesel uyarlama çok daha kolay ve etkin hale gelebilecektir. Bu yüzden veri analistliği, veri çözümleyici program tasarımcılığı gibi mesleklerle daha yoğun biçimde karşılaşılabilecektir. Bu arada ulaştırma teknolojilerindeki gelişmeler teslimat ve sunum kolaylıkları gibi avantajlar sunmaktadır. Bu da alışveriş sektöründeki dinamizmi tetiklemektedir.
Aslında dijital teknolojinin getirdiği dinamizmin mesleklere aşağıdaki şekilde yansıması beklenmektedir;
• Basitleştirme
• Bütünleştirme (Entegrasyon)
• Hızlandırma
• Esnekleştirme
• Tutarlılaştırma
• Oyunlaştırma
• Değer yaratma
Son olarak geleceğin meslekleri dijital teknolojilerle oluşan ekosistemde beyin ve bilgi gücünü doğru kullanarak gerekli analizleri, dijital yetkinlik ve yeterlilikteki artışları sağlayabilecek ve mevcut sistem içinde en optimum ya da en iyi çözümlemeleri ve değerlendirmeleri hızlı ve doğru kullanabilecek mesleklerden oluşacaktır. Böylece bugüne kadar bilmediğimiz ama dijitalleşmeyle birlikte ihtiyaç veya istek haline dönüşen yeni mesleklerin kısa zaman içerisinde doğacağı açıktır. İş Dünyasının gelecekte buna uyum sağlamada zorlanmaması için kendi yapılarını etkileyecek mesleklerin neler olacağına dair kestirimlerde bulunması, bu alanları tartışması ve geliştirmesi, buna yönelik üniversitelerle ve uzmanlarla çözümlemelere ve yeni sistemler geliştirerek yapılarında değişikliklere gitmesi ve yeni meslek gruplarına yer ve alan açması gerekmektedir.
Gonca Telli Yamamotohttp://www.blogger.com/profile/15421614260653007903noreply@blogger.com0