Mobil ortamda oluşabilecek üç farklı promosyon söz konusudur.
Firmalar tarafından yönlendirilen ve talebe yol gösterecek promosyonlar,
Müşteriler tarafından yönlendirilen tedarik yönlü promosyonlar ve
İşbirliği ile gerçekleşen hem talep hem de arzın ortaklaşa oluşturduğu promosyonlardır.
Firmalar tarafından yönlendirilen mobil promosyonlar özellikle SMS duyuruları şeklinde kitlesel olarak gönderilirken giderek değişmekte bir şebeke pazarlama (network marketing) aracı haline dönüşmektedir. Üstelik bu durum sadece network marketing olmakla kalmayıp m-advertising (m-reklam) ve m-entertainment (m-eğlence) gibi promosyonları eğlenceye dönüştüren bir hale gelmekte ve teknolojik ve sosyal sistemler biribiriyle içiçe geçmekte ve bulanıklaşmaktadır.
Bunun zamanla madvertising haline dönüşmesi de mümkündür. Ancak bunun çılgınlığa dönüşmemesi için promosyon gerçekleştiren firmalara ciddi sorumluluklar düşmektedir. Aksi taktirde promosyonların sonunun amacından saparak değer düşüklüğüne uğraması kaçınılmazdır.
Burada önemli olan nokta müşteriye promosyonları izlemek istediği an ve ortamda sunmaktır. Bu da müşterilerle bir tür birebir pazarlama gerçekleştirmektedir. Bu esnada gerçek tam zamanlı bir bilgi ve teslimatın ortaya koyduğu veriler ortaya çıkmaktadır. Bu sistem bir bilginin saldırgan bir şekilde ittirilmesi değil insanlara bunu isteyip istemediğinin sorulması ve buna bağlı eylemlerin gerçekleşmesinin sağlanmasıdır. Bu aynı zamanda iyi bir müşteri ilişkileri yönetimi yapısı sağlar.
"Mobil pazarlama"nın önemli ögelerinden olan promosyonlar mobil pazarlamayı geliştiren araçların içinde yer almaktadır.
1 yorum:
Zaten aksi takdirde,cep telefonları istemdışı reklam makineleri olur ki zaten kimse istemez bunu.Yine de bu durumda bilgisayarlardaki benzer güvenlik araçları ve filtrelerle önlem alınması ihtimali var hocam,bu da yepyeni bir market doğurur.
Yorum Gönder