21 Kasım 2008 Cuma

Pazarlamacılar neden mobil medya kullanmalı?

Bu başlığı
http://www.mobilemarketer.com/cms/opinion/columns/2159.html
"Why marketers should pay attention" başlıklı yazıdan aldım. Yazar son dönemlerdeki krizin etkilerini incelerken diğer yandan da mobil medyanın öneminden bahsediyor.

Mobil medyanın günümüzde bir yeni doğan medya olmaktan çoktan çıktığını da ifade ediyor. Çünkü çeşitli amaçlarla mobil telefon ve benzeri gereçleri kullanan sayısı dünyada 2007 Kasım ayı itibarıyla 3.3. milyar kişi olup dünya yüzeyinde yaşayan tüm insan sayısının yarısı kadar bir nüfusa ulaşmış durumda http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone
Bunu Guardian'daki haber de destekliyor
http://www.guardian.co.uk/technology/2008/sep/26/mobilephones.unitednations
Birleşmiş Milletlerin bir araştırmasına göre bu rakamın 2008 sonu itibarıyla 4 milyara ulaşacağı ifade ediliyor.Milenyumun başında dünyada sadece %12 olan mobil telefon sahipliği oranının yine bu yıl sonunda %61'e ulaşacağı öngörülüyor.
Artık görsel, işitsel ve interaktif ögeler herhangibir sorun olmaksızın müşterinin cep telefonuna inebilmektedir.
Mobil telefon işletmeler için müşterilerine en güçlü doğrudan karşılık verebilecek kanal olarak değerlendirilmektedir.
Eğer işletmeler bir şekilde mobille ilgili bir çıkış yaptıklarında ciddi ve hızlı sonuçlar elde edebilmektedir. Üstelik ucuz ve doğrudan bireye ulaşan mesajlarla sunum yapmak söz konusudur.

Hiç yorum yok: