Bu aralar kendim birşeyler yazmak yerine galiba biraz kolaya kaçarak diğer yazılardan parçalarla mobil pazarlama ağırlıklı blogumu daha da geniş konular içersinde yönetir oldum. Sanki mobil pazarlamayı biraz ihmal de etmiş gibiyim. Onun için bu yazımda biraz da olsun mobil pazarlamadan bahsetmeden geçmeyeceğim.
Aslında mobil pazarlama blogumu açtığım 2008'den bu yana ciddi bir değişim hatta bir patlama gösterdi. Sosyal medyanın da desteği ve mobil internetin akıllı telefonlarla her an heryerden kullanılabilir hale gelmesi de başta mobil reklamcılar olmak üzere mobil pazarlamacıların da önünü açtı. İşin tüm sırrı dijital pazarlama dünyasının bundaki fırsatı hemen görebilmiş olmasında. Mobil pazarlamaya olan eğilimleri mobil operatörlerler de ayrıca tetiklemeyi sürdürüyor. Henüz tanıtım boyutundan satış boyutuna ulaşmış olmasa da mobil pazarlama yakında satışında hızla gerçekleştirildiği bir ortama dönüşecek.
İnsanların psikolojik eğilimleri, satınalma eğilimleri gibi konularında analiz edilmesi mobil pazarlamayla paralel yürütüldüğünde ise istemli alışveriş gibi gözüken yönlendirilmiş alışverişlerle de karşılaşabiliriz. Hatta yakın zamanlarda karşılaşabileceğiz. Aslında birçok pazarlama faaliyeti de ihtiyaç olmayan şeylerin ihtiyaç haline dönüştürülmesinden doğmuyor mu?
Mobil pazarlamayı tüm pazarlama süreçlerinden ciddi şekilde ayıran konunun ise ölçümleme olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Ölçümleme olduğu sürece doğru bir planla hareket etmek ve kaynak israf etmemek tek atışta vurmak gibi durumlar söz konusu olacaktır.
Mobil pazarlamayı yoğun kullanacak ilk grupsa zaten bunun yoğun kullanıcısı olan genç nesil olacaktır. Çünkü bu nesil çok daha şeffaf ve çok daha bu tür yeniliklere açık.
Mobil pazarlamayı zorlayacak olan kavramların başında ise güvenlik ve istismar gibi konular geliyor. Çok sıkıcı durumlar var örneğin, bir kere cep numaranıza ulaşılıyorsa gerekli gereksiz binlerce lüzumsuz SMS'in kapısı da açılıyor. Bu yüzden tüketici alışverişlerde telefonunu kaydettirirken eskiye göre daha dikkatli hale gelecek. Şu andaki bilinçsiz kullanım spamvari bir ortam yaratıyor oysa doğru kullanılırsa hedefe kolayca ulaşabiliyor.
Bu konuda bankaların yapmış oldukları bazı hatalar var, örneğin kredi geçmişini bildiğiniz ve önceden kredi almamış olan bir kişiye kaç kredi teklifi gönderilebilir?
Şu anki uygulama elimizdeki kitleye gönderelim kim gelirse bahtımıza şeklinde ama doğru analizle gelecek olan kişilere atılacak mesajlarla bankalar mobil pazarlamayı daha doğru düzgün kullanabilirler. Bu sadece aklıma şu an gelen bir örnekti.
Mobil pazarlamanın yükselme döneminde olduğunu söylemek de hiç yanlış olmayacaktır. İşverenler, işgörenler, mobil fikri olanlar, mobil fikir bulmak isteyenler de sosyal medyanın doğru işletilmesiyle biraraya gelebileceklerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder