Merhaba, eski öğrencilerimden Sevgili Şehlem benden Sosyal
Medyada Satış konulu bir yazı isteyince şöyle bir bilgilerimi güncelleyeyim
dedim. Sosyal Medyada Satış konulu yazımı linkte bulabilirsiniz. http://shopinstar.com/blog/2016/06/14/sosyal-medyada-satis/
Sosyal Medyada satışa ilişkin olan konularla ilgili tespitlerimden
bazılarını paylaşmak isterim.
1. İnsanlar giderek daha fazla sosyal medya
kullanıcısı haline dönüşüyorlar:
Artık sadece dijital yerliler değil dijital
göçmenler de sosyal medyayı kullanmaya başladılar. Rakamsal olarak sosyal
medyadaki aboneliklere bakacak olursak en popüler olan Facebook’tan başlarsak
zephoriaya göre( https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/)
1,65 milyardan fazla aktif Facebook kullanıcısı var ve 1.09 milyar kişi her gün
facebooka giriyor ortalama kalış süresi ise 20 dk., Twitter’ın ise ise 310 milyondan
fazla abonesi var ve günlük giriş yapan kullanıcı sayısı 100 milyon (http://expandedramblings.com/index.php/march-2013-by-the-numbers-a-few-amazing-twitter-stats/),
sosyal medya satış konusunda önemli bir mecra haline dönüşmeye başlayan
Instagram 400 milyon aktif kullanıcı sayısına (Nisan 2016 itibarıyle) ulaşmış
durumda ve günlük giriş yapan abone sayısı 75 milyon (http://expandedramblings.com/index.php/important-instagram-stats/).
Kadınlar ağırlıklı bir sosyal medya ağı haline dönüşen pinterest ise 176 milyon
aboneye sahip ve %85 oranında kadın kullanıcı hakimiyeti var (http://expandedramblings.com/index.php/pinterest-stats/
). Youtube kullanıcı sayısı da 1 milyar 300 milyondan fazla ve dünyada her gün
5 milyardan fazla video izleniyor (http://fortunelords.com/27-mind-blowing-youtube-facts-figures-and-statistics-backed-by-data/
). Bütün bu veriler insanların her geçen gün daha fazla sosyal medyaya ve
içeriklerine ilgi duyduklarını ifade ediyor.
2. Daha fazla potansiyel müşteri sayısı ve
sosyal medyadan satış konusunun kabullenilmesi konuya eğilimi artırıyor.
Sosyal Medya özellikle küçük
sermayeli girişimciler için çok büyük olanaklar sağlıyor. Yaratıcı fikirler
düzenli içerik sağlanması gibi konular devreye giriyor. E-ticaret kavramının
yaşamın giderek bir parçası haline dönüşmesi düzenleme ve kanunların konuya
uyumlaştırılması gibi çabalar aslında sosyal medyadan satış konusunun da girişimciler
tarafında sıcak bir hale dönüşmesine yol açıyor. Az sermayeyle
gerçekleştirilebilecek ticareti teşvik ediyor. Aynı zamanda ikinci el
kullanılmayan ama değer arz eden ürünlerin satışı gibi konular da yeni ürün
veya hizmetler kadar ilgi çekiyor.
3. Sosyal medyadan sadece sınırlı bir bölgeye
değil tüm dünyaya satış gerçekleştirmek mümkün
Sosyal medyanın yarattığı
dinamizm ise en önemli konuların başında geliyor, örneğin küçücük ve hızlıca
açılacak bir Instagram hesabı ya da ücretsiz bir blog ile dünyaya kapı açmanıza
sebep olabiliyor. Çoğu sosyal medyada hedef kitlelerin belirlenebilmesi küçük
bütçelerle gerçekleştirilebilecek tanıtım ve reklam çalışmalarıyla hızlıca bu
kitlelere ulaşmak mümkün,
4. Sağlam bir hareket çizgisi gösteren bütün
sosyal medya hesapları satış konusunda da kullanılabilir hale gelebilir.
İlgi ve bağlantılarla geliştirilen bir ağ ile
bu dinamizmi yakalamak ve bu ağda satış gerçekleştirmek ve bunu dünya çapında
sürdürmek mümkün.
Peki hangi platform en üstün
denilecek olursa da hedef kitleniz ve ürün özelliklerine bağlı alternatifler
bulunabilir.
2 yorum:
koca profsunuz bırakın bu çeviri derlemelerini... siz bari yapmayın sektörün ayaklatı bloglarından ne farkınız kaldı?
Ceviri derlemesi derken?
Yorum Gönder