FATİH PROJESİ GELECEĞİN EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI SORU LİSTESİ
I. OTURUM
STRATEJİ
Fatih Projesi’nde Milli Eğitim Bakanlığı’nın
rolü ne olmalıdır?
Fatih Projesi’nde öğretmenlerin rolü ne
olmalıdır?
Fatih Projesi’nde
akademisyenlerin rolü ne olmalıdır?
Fatih Projesi’nde
öğrencilerin rolü ne olmalıdır?
Fatih Projesi’nde
velilerin rolü ne olmalıdır?
E-İÇERİK
Size göre tabletten öğrenmenin en önemli 3
avantajı nedir?
Size göre tabletten öğrenmenin en önemli 3
dezavantajı nedir?
Nasıl daha etkin kullanılabilir?
Kapsamı nedir?
Sınırlılıkları nelerdir? Terminolojisi nasıl
olmalıdır?
YÖNTEM
İçeriklerde ağırlık ne olmalıdır (Oyun? Video?
Sunum?)
Fatih Projesi eğitimde
fırsat eşitliğinin sağlanmasına katkıda bulunur mu?
Fatih Projesi Hizmet içi
Eğitimi’nde motivasyonu sağlamak için verilebilecek teşvik ve ödüller nelerdir?
UYGULAMA
KILAVUZU
Uygulama
kılavuzu nasıl ve hangi seviyede olmalıdır?
Uygulamanın aksaksız
yürütülmesi için nasıl bir sistem olmalıdır?
Öğrenci memnuniyeti,
şikayet ve öneri çözümleri nasıl olabilir?
Öğretmen memnuniyeti,
şikayet ve öneri çözümleri nasıl
olabilir?
II. OTURUM
ZENGİNLEŞTİRME
İçerik zenginleştirirken nasıl bir yol
izlenmelidir?
Maliyeti akılda tutarak olmazsa olmaz
uygulamalar neler olmalı?
Olmasa da olur diyeceğiniz neler var?
MEB –Üniversite
koordinasyon kurulunun oluşturulması sistemin kurulması ve işleyişi nasıl
olmalıdır?
EBA
MARKET
Fatih Projesi’nin finansmanı için
kullanılabilecek alternatif finansman kaynakları nelerdir?
EBA Markete neler konmalıdır?
Eğer bir içerik çok
talep görürse nasıl işlem görmelidir? Güncelleştirmeler ve gelişmeler nasıl
olmalıdır?
KALKINMAYA KATKI
Bölgesel
ekonomik ve toplumsal gelişmişlik farkları Fatih Projesi’ni hayata geçirmede
sorun olur mu?
Fatih Projesi’nin uygulanacağı bölgeye ekonomik
ve toplumsal yararları neler olabilir?
III. OTURUM
SOSYAL
MEDYA
Sizce
sosyal medya bağlantısı olmalı mıdır ve ne kadar oranda
ilişkilendirilmelidir?
TEKNOLOJİ
SEÇİMİ
Bu
sistemde internete erişimi olmalı mıdır ve nasıl bir filtreden geçmelidir?
ALTYAPI
Ders değerlendirmede nasıl bir sınav sistemi
olmalıdır çevrimiçi (online) sınavlar olmalı mıdır ya da hangi tarz sınav
sistemi olmalıdır?
Soru bankası nasıl genişletilmelidir?
Öğretim üyelerinin performansları nasıl
ölçülmelidir?
Uzaktan erişimde laboratuvar uygulamaları
olmalı mıdır? Olacaksa ne tarz olmalıdır?
Yazılım- donanım işleyiş
testleri nasıl olacak?
Ölçme değerlendirme
nasıl yapılmalı?
Eğiticilerin eğitimi
nasıl olmalıdır?
Arama motorları facebook
gibi sosyal medya unsurları nasıl kullanılmalıdır?
Kişisel bilgiler, sınav
ve test sonuçları, başarı durumları vb. öğrenci bilgilerinin güvenliği nasıl
sağlanmalıdır? Bu verilerin siyasi,
ticari veya diğer amaçlarla kullanılmasının önüne nasıl geçilir?
Engelliler için özel
uygulamalar neler olmalıdır?
Özel üstün yetenekliler
için uygulamalar neler olmalıdır?
IV. OTURUM
DEĞERLER
Gözetilmesi gereken
değerler neler olmalıdır?
Fatih Projesi’nin eğitim
içeriğinde ağırlıklı olarak bulunması gereken unsurlar (bilim, sanat, genel
kültür, manevi ve milli değerler, vb.) nelerdir?
ENGELLİLER
E-içerikten
engelliler nasıl faydalanır? Farklı nasıl çalışmalar yapılmalı?
ÜSTÜN
YETENEKLİLER
E-içerikten
üstün yetenekliler nasıl faydalanır? Farklı nasıl çalışmalar yapılmalı?
TELİF HAK YÖNETİMİ
Telif ve haklar nasıl
işletilmelidir?
Nasıl
bir telif hakkı sistemi olmalıdır?
Eğer bir içerik çok
talep görürse nasıl işlem görmelidir? Güncelleştirmeler ve gelişmeler nasıl
olmalıdır?
HAYAT BOYU ÖĞRENME
Böyle bir sistem hayat
boyu öğrenme sürecinde nasıl işler?
FARKLI LİSE UYGULAMALARI
Dersler için ne tür
içerikler geliştirilmelidir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder