16 Aralık 2015 Çarşamba

GSÜ Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin Gözünden Mobil Pazarlama Nedir?

·       14. Aralık.2015 Pazartesi Günü Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Pazarlama Doktora ve Yüksek Lisans öğrencileriyle yapmış olduğumuz Mobil Pazarlama Kavram Haritası sonucunda öğrencilerimizin konuyla ilgili tanımları aşağıda yer almaktadır. Bu çalışmanın öğrencilerin vizyonunu açan bir çalışma olduğu kanaatindeyim. Bu konuda fırsat yaratarak bir araya gelmemize vesile olan Prof. Dr. Yaman Öztek'e teşekkür ediyorum.

      Aylin Ecem GÜRŞEN: “Mobil Pazarlama hareketliliği ve etkileşimi temel alan, pazarlama araştırmaları yardımıyla hedef tüketiciye doğru yerde, doğru zamanda, doğru şekilde ulaşmaya imkan veren, bu sayede offline mecraların sunduğu imkanları bir adım öne taşıyan, ölçülebilir ve görece ucuz olmasıyla fark yaratan yine de offline mecralar ile birlikte düşünülmesi gereken ve pazarlama için gelecek vaat eden bir mecradır.”
·         Elif TÜRK: “Mobil pazarlama geleneksel pazarlama mecrasının dışında, müşteri ile birebir ve anlık iletişim sağlayan, müşteriye özel uygulamaların ve tutundurma etkinliklerinin düzenlenebildiği, hareketli, reaktif, proaktif ve karşılıklı etkileşime izin veren, ucuz, kolay ve hızlı bir şekilde tüketici gereksinimlerini karşılamaya yönelik olarak mobil cihazlar üzerinden yürütülen pazarlama etkinlikleridir.”



·         Zeynep SAYGILI: “Mobil pazarlama, proaktif, interaktif ya da reaktif olmak üzere hareketli hedef kitleye 7/24 anında ulaşarak, pazarlamacılara izlenebilen ve ölçülebilen sonuçlar sağlayan bir pazarlama kanalıdır.”
·         Seyfettin ANMAÇ:  “Kısaca, 'her an her yerde pazarlama' olarak tanımlayabileceğimiz mobil pazarlama, geleneksel pazarlama çabalarının daha etkileşimli, ölçülebilir, hızlı ve daha düşük maliyetli bir şekilde mobil platformlar kullanılarak yapıldığı etkinlikler bütünüdür.”
·         Mehmet Zahid ECEVİT: "Mobil pazarlama, mobil aygıtların kullanımının artması ile birlikte tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını daha iyi anlayarak buna yönelik olarak kişiye özel çözümler üreten; bu çözümleri daha hızlı, ucuz ve etkin bir şekilde hedef kitleye ulaştıran; interaktif bir iletişim sağlayan; yapılan pazarlama faaliyetlerinin daha iyi denetlenmesini sağlayan bir pazarlama şeklidir."

·         Muhammed Ali AYTAÇ: “Mobil pazarlama anlık ve tam zamanlı bir iletişim sağlayarak pazarlama faaliyetlerinin her yerde müşteriye ulaşabilmesini sağlayan, ölçülebilirliği yüksek bir mecradır.”

Hiç yorum yok: