Peter Drucker insan yönetimini giderek 'pazarlama işi' olmak olarak tanımlamaktadır. Çünkü pazarlamaya hiç kimse 'Biz ne istiyoruz?' sorusuyla başlamaz. Pazarlamacılar daha çok müşteri yani karşı taraf ne istiyor, bunlar nelere değer veriyor, hedefleri nedir, kabullenecekleri nedir gibi sorularla işe başlarlar. Yani en azından prensipte bu şekilde başlamaları gerekir.
Drucker, işletmelerdeki yöneticilerin varsayımını da bir şirketin veya endüstrinin en çok etkilendiği teknolojilerin kendi alanı dışındaki teknolojiler olduğunu belirtmiştir.
Müşteri aslında satıcının sattığı şeyi almaz kendi algıladığı şeyi alır. Müşterinin değer verdiği şey satıcının değer verdiği şeyden çok farklı olabilir. Bu yüzden çevredeki sınırlamalar özellikle müşteriyi sınırlayan ve şirketi sınırlayan şeylere göz atmak ve kararları bu sınırlamaları değerlendirerek vermek gerekir.
Mobil pazarlama müşteriyi daha iyi anlamak için de önemli bir araçtır. Üstelik mobil pazarlama ögelerinin çeşitliliği sunum dünyasını da güçlendirmekte, müşteriyi daha iyi tanıma konusunda etkili araçlar haline dönüşmektedir.
Pazarlama dünyası 2014'den sonra daha fazla mobil pazarlama çabalarıyla karşılaşacak. Kullanmayanlar da artık kullanmak zorunda kalacak...
Bu blog pazarlama üzerine kurulan bir blogdur. Genelde pazarlamada ve teknolojideki yeni yaklaşımlar alınmakla birlikte özelde "mobil pazarlama" konuları üzerinde durulacaktır. Son zamanın parlayan yıldızı mobil pazarlama ile ilgilenenler için de zevkle takip edilecek bir blog olması beklenmektedir. ______________________________________
19 Aralık 2013 Perşembe
Drucker, Yönetim ve Pazarlama
Etiketler:
2014,
algı,
değer,
Drucker,
endüstri,
iş yaşamı,
mobil pazarlama,
mobil pazarlama ögeleri,
müşteri,
pazarlama,
Pazarlama dünyası,
sınırlılık,
sunum,
şirket,
teknoloji,
tutundurma,
yönetim
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder