Hazır mesaj ya da anında mesaj kısaca IM diye anılıyor. Bir yazılım uygulamasıyla gerçek zamanlı yazılı mesajın değişimi olarak da tarif edilebiliyor.
Aslında konu daha çok internetle ilgili olsa da mobil pazarlamanın bluetooth pazarlama alanında da uygulamalar yoğun olarak gerçekleşebilmekte.
Açıkhava reklamlarında güzel bir hazır kahve reklamını görür görmez istek uyandırma gibi düşünülebilir. Açıkhava reklamı özellikle de bir kafenin karşısında çok net bir şekilde algılanabiliyorsa, bir çok kişiyi kahve satınalma konusundaharekete geçiriyor. Anında mesaj bir arkadaş veya uyarıcıyı görür görmez (ya da algılar algılamaz) devreye giriyor. Normalde insancıl bir tepkiyi artık mobil araçlar vasıtasıyla almak mümkün oluyor. Nasılki güzel bir kız gördüğünde bir delikanlı klark çekiyorsa, kurumlar da uygun müşteri bulduklarında mesaj çekiyor.
E-mail'den önemle farkı e-mailin genelde tam zamanlı (senkron)değil hatta çoğu zaman asenkron oluşu.
Mobil pazarlamada E-mail mesajı yerine bluetooth mesajı gönderilerek benzer uyarıları yapmak mümkün.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder