İnsanları mobil konulara veya mobil araştırmaya yönlendirmek için zihinlerinde konuyla ilgili olan ya da henüz varolmayan konularda ikna etmek gerekir.
Zihinleri değiştirmek için yedi önemli çabaya ihtiyaç bulunmaktadır:
Howard Gardner'ın 2004 yılıda Harvard Business School tarafında basılan Changing Minds: The Art and Science of Changing Our Own and Other People’s Minds
http://discussionleader.hbsp.com/hmu/2008/02/tactics_for_changing_minds_1.php
adlı eserinde yeni bir fikri diğerlerine kabul ettirme konusunda yedi konu üzerinde durmaktadır.
Sebep: Fikrin konuyla ilgili lehte veya aleyhinde olan bütün dikkat edilecek konuları ortaya koymak.
"Neden bu fikri ortaya koyuyoruz?'un cevabı"
Araştırma: Fikirle ilgili detayları ya da dallanmaları ele alan veya fikri açıklayan bütün bilgiler ve sayısal veriler .
"Fikri destekleyen her türlü verinin bulunması "
Yansıma: Etkin bir sunum, karşıdaki kişinin algısı ve izlenme açısından sizin veya fikrinizin dinleyici tarafından inandırıcı olması
"Karşı tarafı etkileme yöntemi"
Anlatımsal Yeniden Tariflemeler: Mesajın farklı format, istatistik veya grafik formlar ya da hikayelerle güçlendirilmesi
"Karşı tarafın anlayacağı görsel, işitsel ögelerin devreye sokulması"
Kaynaklar ve Ödüller: Fikrin gerçekleşmesi halinde oluşturacağı değer ve bu fikri benimsetmek için gereken teşviklerin yapılması
"Konunun savunulması ve iknaya teşvik"
Gerçek Dünyadan örneklemeler: Fikrinizi destekleyen herhangi bir olay durum ya ad konuyu ortama yansıtma
"İkna için örneklemeler yapma"
Dirençlerin üstesinden gelme: Kendini fikrin etkisiz hale getirilmesine sebep olan bilinçli ya da bilinçsiz dirençlerden doğrudan veya dolaylı olarak koruma .
Aslında Howard Gardner'in yazdığı konular iknanın nasıl olacağına dair. O zaman mobil araştırma konusunda karşı taraftan gerçekten doğru bilgi alabilmek için bu sıralamaya dikkat etmekte fayda var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder