17 Ekim 2008 Cuma

Blackberry mi IPhone mu?

Kellogg School of Management' da öğretim üyesi olarak çalışan John Sviokla "How BlackBerry's Storm Could Swamp the iPhone" başlıklı yazısında (http://discussionleader.hbsp.com/sviokla/2008/10/how_blackberrys_storm_could_sw.html)
Iphone'un büyük bir atılım yapıp ciddi bir farklılık yarattığını açıkça ortaya koyuyor ve bu konuda Blackberry'nin yapması gerekenleri bir kaç maddede sıralandırıyor.
1.) Temelde daha da iyi bir gereç; Storm'un bunu bir keyboard gibi çalışan dokunmatik ekranla yatığını belirtiyor.
2.)Temelden farklı bir fiyat; Akla 0(sıfır) dolar gibi bir rakamın geldiğini söylüyor ve
3.)Inovasyonda akışkan bir pazar; Iphone'un bunu Apple shoplarla çözdüğünü ifade ediyor.

Birinci madde çözülmüş gibi görünse de 2 ve 3. maddelerde yeniyapılar ve sistemler oluşturmak gerekiyor.
0(sıfır) fiyat uygulaması Japonya'da da uzun süredir uygulanan politikalardan biri, bir çok kullanıcının ürüne kolayca yönelmesini temin edebiliyor.
Inovasyonu müşterileriyle kurabilme ise gerçekten konuya mücadeleci bir boyut katıyor.

Durumun gelişimini önümüzdeki günlerde göreceğiz.

Hiç yorum yok: