5 Kasım 2010 Cuma

Mobil Pazarlama

Mobil cihaz sayılarındaki artış ve çeşitlilik tüketici iletişimi ve pazarlama anlamında şirketlere yepyeni bir pazarlama alanı sunmaktadır. Kablosuz olarak bilinen cihazlar aracılığıyla gerçekleşen mobil pazarlama gereçekten de pazarlamada büyük fırsatlar vaat eden yeni bir kavramdır. Mobil pazarlamanın henüz deneysel aşamada olduğu açıktır. Bu yeni pazarlama aracı sayesinde mobil hizmetler sunan şirketlerle birlikte pazarlama potansiyeli olan müşterilere üzerinde güçlü ve doğrudan bir iletişim sağlamada kullanılan yapı üzerine çok fazla bilimsel çalışma bulunmamaktadır. Ancak bilimsel anlamda çok büyük bir alan olduğu şimdiden çok açıktır.

Yapılan çalışmaların çoğu ise Kısa Mesaj servislerinin kullanımı üzerine zaten ilk olarak piyasada bilinen hali konuşma ve SMS gönderme olarak ortaya çıkmıştır.

Mobil pazarlama müşteriye ulaşma yönüyle mevcut pazarlama yöntemlerinden en uygunudur. Çünkü birebir müşterinin kendisine ulaşmak ve müşteriyi takip etmek mümkündür. Pazarlama yapmak isteyen tüm kurumlar uzaktan ve kablosuz iletişime uygun olan cep telefonları, cep bilgisayarları ve benzeri gereçler yoluyla müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşabilir ve kurum, ürün, hizmet, fikir, eylem ve kişilere ilişkin pazarlama faaliyetlerini sunabilir. Günümüzde SMS mesajları, bluetooth mesajları, video trailer, podcasting, mobil internet vb. şekillerde verilerle gelişen pazarlama çabaları olarak ortaya çıkar.

Hiç yorum yok: