19 Aralık 2013 Perşembe

Drucker, Yönetim ve Pazarlama

Peter Drucker insan yönetimini giderek 'pazarlama işi' olmak olarak tanımlamaktadır. Çünkü pazarlamaya hiç kimse 'Biz ne istiyoruz?' sorusuyla başlamaz. Pazarlamacılar daha çok müşteri yani karşı taraf ne istiyor, bunlar nelere değer veriyor, hedefleri nedir, kabullenecekleri nedir gibi sorularla işe başlarlar. Yani en azından prensipte bu şekilde başlamaları gerekir.

Drucker, işletmelerdeki yöneticilerin varsayımını da bir şirketin veya endüstrinin en çok etkilendiği teknolojilerin kendi alanı dışındaki teknolojiler olduğunu belirtmiştir.

Müşteri aslında satıcının sattığı şeyi almaz kendi algıladığı şeyi alır. Müşterinin değer verdiği şey satıcının değer verdiği şeyden çok farklı olabilir. Bu yüzden çevredeki sınırlamalar özellikle müşteriyi sınırlayan ve şirketi sınırlayan şeylere göz atmak ve kararları bu sınırlamaları değerlendirerek vermek gerekir.

Mobil pazarlama müşteriyi daha iyi anlamak için de önemli bir araçtır. Üstelik mobil pazarlama ögelerinin çeşitliliği sunum dünyasını da güçlendirmekte, müşteriyi daha iyi tanıma konusunda etkili araçlar haline dönüşmektedir.

Pazarlama dünyası 2014'den sonra daha fazla mobil pazarlama çabalarıyla karşılaşacak. Kullanmayanlar da artık kullanmak zorunda kalacak...

Hiç yorum yok: