15 Haziran 2016 Çarşamba

Sosyal Medyada Satış

Merhaba, eski öğrencilerimden Sevgili Şehlem benden Sosyal Medyada Satış konulu bir yazı isteyince şöyle bir bilgilerimi güncelleyeyim dedim.Sosyal Medyada Satış konulu yazımı linkte bulabilirsiniz. http://shopinstar.com/blog/2016/06/14/sosyal-medyada-satis/

Sosyal Medyada satışa ilişkin olan konularla ilgili tespitlerimden bazılarını paylaşmak isterim.
1.       İnsanlar giderek daha fazla sosyal medya kullanıcısı haline dönüşüyorlar:
Artık sadece dijital yerliler değil dijital göçmenler de sosyal medyayı kullanmaya başladılar. Rakamsal olarak sosyal medyadaki aboneliklere bakacak olursak en popüler olan Facebook’tan başlarsak zephoriaya göre( https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/) 1,65 milyardan fazla aktif Facebook kullanıcısı var ve 1.09 milyar kişi her gün facebooka giriyor ortalama kalış süresi ise 20 dk., Twitter’ın ise ise 310 milyondan fazla abonesi var ve günlük giriş yapan kullanıcı sayısı 100 milyon (http://expandedramblings.com/index.php/march-2013-by-the-numbers-a-few-amazing-twitter-stats/), sosyal medya satış konusunda önemli bir mecra haline dönüşmeye başlayan Instagram 400 milyon aktif kullanıcı sayısına (Nisan 2016 itibarıyle) ulaşmış durumda ve günlük giriş yapan abone sayısı 75 milyon (http://expandedramblings.com/index.php/important-instagram-stats/). Kadınlar ağırlıklı bir sosyal medya ağı haline dönüşen pinterest ise 176 milyon aboneye sahip ve %85 oranında kadın kullanıcı hakimiyeti var (http://expandedramblings.com/index.php/pinterest-stats/ ). Youtube kullanıcı sayısı da 1 milyar 300 milyondan fazla ve dünyada her gün 5 milyardan fazla video izleniyor (http://fortunelords.com/27-mind-blowing-youtube-facts-figures-and-statistics-backed-by-data/ ). Bütün bu veriler insanların her geçen gün daha fazla sosyal medyaya ve içeriklerine ilgi duyduklarını ifade ediyor.

2.       Daha fazla potansiyel müşteri sayısı ve sosyal medyadan satış konusunun kabullenilmesi konuya eğilimi artırıyor.
Sosyal Medya özellikle küçük sermayeli girişimciler için çok büyük olanaklar sağlıyor. Yaratıcı fikirler düzenli içerik sağlanması gibi konular devreye giriyor. E-ticaret kavramının yaşamın giderek bir parçası haline dönüşmesi düzenleme ve kanunların konuya uyumlaştırılması gibi çabalar aslında sosyal medyadan satış konusunun da girişimciler tarafında sıcak bir hale dönüşmesine yol açıyor. Az sermayeyle gerçekleştirilebilecek ticareti teşvik ediyor. Aynı zamanda ikinci el kullanılmayan ama değer arz eden ürünlerin satışı gibi konular da yeni ürün veya hizmetler kadar ilgi çekiyor.
3.       Sosyal medyadan sadece sınırlı bir bölgeye değil tüm dünyaya satış gerçekleştirmek mümkün
Sosyal medyanın yarattığı dinamizm ise en önemli konuların başında geliyor, örneğin küçücük ve hızlıca açılacak bir Instagram hesabı ya da ücretsiz bir blog ile dünyaya kapı açmanıza sebep olabiliyor. Çoğu sosyal medyada hedef kitlelerin belirlenebilmesi küçük bütçelerle gerçekleştirilebilecek tanıtım ve reklam çalışmalarıyla hızlıca bu kitlelere ulaşmak mümkün,
4.       Sağlam bir hareket çizgisi gösteren bütün sosyal medya hesapları satış konusunda da kullanılabilir hale gelebilir.
İlgi ve bağlantılarla geliştirilen bir ağ ile bu dinamizmi yakalamak ve bu ağda satış gerçekleştirmek ve bunu dünya çapında sürdürmek mümkün.
Peki hangi platform en üstün denilecek olursa da hedef kitleniz ve ürün özelliklerine bağlı alternatifler bulunabilir.


2 yorum:

Adsız dedi ki...

koca profsunuz bırakın bu çeviri derlemelerini... siz bari yapmayın sektörün ayaklatı bloglarından ne farkınız kaldı?

Gonca Telli Yamamoto dedi ki...

Ceviri derlemesi derken?