12 Aralık 2008 Cuma

Ülkeler, yerler, müzeler

Daha önceden yer bazlı hizmetler ("location based services") konusuna kısmen değinmiştim. Yurt dışından yeni döndüm. İspanya'daydım. Güya Fransızlara milliyetçi derler her yerde Fransızca konuşuyorlar diye ama deneyimim İspanyolların da benzer olduğunu gösterdi.

Pazarlama sadece ürün ya da hizmette değil ülkeler için de geçerli. Özellikle ülkemiz gibi inanılmaz doğal güzellikler ve tarihin içiçe yaşandığı yerler açısından daha da önemli.

Gerek buraların tanıtımı gerekse tarif etme haritalama gibi konular gelecek olan müşteriye (turistlere) kolaylık getirebilecektir. Buna dayanarak konuyu altyapı maliyetinin dışında neredeyse maliyetsiz kılan bluetooth pazarlaması konusuyla da bağdaştırmak gerekiyor.

"Mobil pazarlama"nın önünde daha alınacak çok yol ve yapılacak çok iş var gibi gözüküyor.

Hiç yorum yok: