15 Aralık 2008 Pazartesi

Mobil Pazarlama SWOT Analizi 2009

Ekonomideki kötü gidişat 2009'da "mobil pazarlama"cıların önünü açacak gibi görünüyor.Gerçekten de 2009 mobil pazarlama etkinlikleri için çok önemli bir yıl olabilir.
http://www.mobilemarketer.com/cms/opinion/editorials/2291.html
Mobilemarketer yazarı ve editörü Mickey Alam Khan'a göre 2009 için SWOT aşağıdaki gibi değerlendiriliyor.

Güçlü Yönler;
*Pazardaki en güçlü kişisel pazarlama kanalı olma
*Ölçülebilir yatırımın geri dönüş hızı(ROI)
*İzinli pazarlama gerçekleştirilmesi kişisel rızalar dahilinde ticaret sağlanması
*Dünya çapında 3,5 milyar kullanıcı
*Bir çok tüketicinin sabit hattan tamamen ayrılarak mobil kullanıma geçmesi
*Internet kullamı olan akıllı telefon satışlarının artması
*Bir çok toptancı ve perakendecinin mobil konusundaki girişim düşüncesinin artmış olması
*En güçlü sadık müşterileri sağlayan bir araç olarak görülmesi
*Mobil uygulamaların giderek artıyor olması
*Kupon vermenin geleceğinin mobilde olması
*Araştırma pazarının geleceğinin mobile taşınması

Zayıf Yönler;
*Algılama sorunları
*Henüz mobilden internet kullanımının gelişmemiş olması
*Taşyıcıların ve sistemlerinin cep telefonları kadar hızlı gelişmemiş olması
*Mobil pazarlama servis sağlayıcılarının henüz fazla gelişmiş olmaması
*Mobil servis sağlayıcıları arasında tam bir birlik sağlanmamış olması
*Mobil reklam konusunda henüz yetersiz sayılabilecek reklam ve tanıtım firmaları

Fırsatlar;
*Diğer medya kanallarıyla çok yakın bağlantıda olması
*Mobilin veri tabanı pazarlamasının geleceğini oluşturması
*Daha ölçülebilir olması sayesinde şirketlere fayda yaratması
*Kısa mesajların giderek yaygınlaşmasıyla SMS reklam ve pazarlamasının hızlanması
*Giderek daha kaliteli ve iyi içeriklere yönlenilmesi
*Mobil kupon verilebilmesi
*Mobil ticari satışlara başlanmış olması

Tehditler;
*Henüz deneme aşamasında olması ve ekonomik kesintilerden çok hızlı etkilenmesi
*Mobil pazarlama servis sağlayıcılarının henüz aktive olmamış olması
*Servis sağlayıcılarının ticari SMS reklamlarını ücretlendirme politikaları ve bunları tüketiciye yansıtmaları
*Bazı oluşan yasal düzenlemeler ve uygulamalar
*Mobil pazarlamanın reklam ajansları tarafınfan zor bir iş görülmesi ve çok kanallı pazarlama faaliyetlerine yönelme

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok faydalı bilgiler, link verdiğin için özellikle teşekkürler. Burak