23 Ocak 2010 Cumartesi

Türkiye'de 2009'da 20 milyonun üzerinde kullanıcı mobil pazarlama kampanyalarına katıldı

Referans gazetesi'nden Sibel Atik'in http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=134911 linkte yer alan haberinde mobil pazarlama uygulamalarının giderek etkili hale geldiğini belirtiyor. Yazıda internet, ses ve SMS'le hedef kitleye ulaşan mobil kampanyaları kullanan firma sayısı 500'ü geçerken bu kampanyaları takip edenlerin sayısı ise 20 milyona ulaştığına dikkati çekiliyor ve 3G'nin de katkısıyla mobil pazarlama faaliyetlerindeki büyümenin önümüzdeki yıllarda katlanarak artacağı belirtiliyor.

Ayrıca Türkiye'nin dünya mobil pazarlama cirosunda da yüzde 10 civarında paya sahip olduğunu vurgulanıyor. Bu hızlı gelişmelere Türk toplumunun ne kadar kolay uyum sağladığının da bir göstergesi.

Daha çok perakende ve bankacılık sektörlerinin mobil kampanyaları kullandığı açık çünkü daha fazla müşteri çekmek ve sirkülasyon yaratmak isteniyor. Mobil tanıtımların ve reklamların en büyük avantajı ise televizyon veya başka bir mecraya göre etkisinin net bir şekilde ölçülebilmesi. Ayrıca kişiye özel mesajların gönderilebilmesi.Çok özel seçeneklerin böylelikle sunulabilmesi.

Ayrıca 2010 yılının bir satış yılı olacağı beklentisi de hakim. Bu nedenle daha çok satış odaklı kampanyalar ön plana çıkacağı öngörülüyor.

Hiç yorum yok: