20 Şubat 2010 Cumartesi

Markaların Mobilleşmesi

Nysveen, Pedersen,Thorbjørnsen ve Berthon'a(2005) göre mobil cihazlar ve hizmetler dağıtım ve pazarlama iletişimi açısından güçlü kanallar olarak görülmektedir. Yazarlar tüketicinin marka ilişki boyutlarına mobil kanal eklendiğinde oluşan etkiler üzerine çalışmışlar. Çalışma üç farklı markanın marka memnuniyeti açısından mobil kullanımla (SMS / MMS)kanalda oluşan olumlu etkileri ortaya koyan bir çalışma. Ayrıca doğrudan ve dolaylı ilişkiye olan yatırım ve kanal kullanımı açısından üç markanın değerlendirmesini içeriyor. Sonuçlar SMS kanalın eklenmesiyle markaların ana kanalının tamamlanması olarak MMS kanalın kullanılmasının ise ek kanal olarak algılanması olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca, mobil hizmetlerin kullanılmasının tüketicilerle doğrudan ilişkiyi kolaylaştırılması da önemli bir durum olarak görülmektedir.

Bence bu tür ortamlarda SMS ve MMS arasındaki fark SMS'in pek çok firma tarafından yoğun olarak kullanılması MMS'in fazla popüler olmaması gibi durumların etkisini de gözden kaçırmamak gerekir.

Makale Journal of Service Research'de 2005'de yayınlanmış belki ilginizi çeker diye düşündüm.

Hiç yorum yok: