26 Mart 2010 Cuma

Augmented Reality (Zenginleştirilmiş Gerçeklik)

Gerçek zamanlı olarak cep telefonu ile kaydedilen görüntülere, resim veya seslere bilgi ve eğlence unsurlarını da katarak kullanıcının gerçek çevresi ile birleştirilebilen daha gelişmiş bir gerçeklik olarak tanımlanmaktadır. Örneğin, normalde sinek konusuyla ilgilenen bir kişinin mobil telefonuyla detayları hemen edinmesi ve eğer sinek ısırığına maruz kaldıysa ne tür bir çare bulacağı vb. gibi detayları anında görebilmesi ya da çevresinde kafe arayan bir kişinin hangi kafenin en yakında olduğu hatta ne tür promosyonlar verdiği yol haritası vb gibi detaylara cep telefonuyla ulaşması gibi .

Mobil reklamcılıkta bir sonraki aşamanın artık zenginleştirilmiş gerçekliğe yöneleceği konusu gündeme gelmektedir. Bu konuyu blogda yazmamın sebebi konunun dünkü Mobil Yaşam ve Uygulamalar Konferansında geçmiş olması.

Zenginleştirilmiş gerçeklik pazarlamacılara olağanüstü fırsatları da beraberinde getiriyor. Çünkü oyunlar uygulamalar ve reklamlar bu zenginletilmiş ögelerle çok daha etkili hale gelebilecek. Burada tüketici davranışının nasıl olacağı konusu devreye giriyor.

Aslında bu kavram özellikle mobil öğrenmenin geliştirilmesi açısından önem kazanıyor.International CTIA Wireless 2010 tarafından da düzenlenen panelde konuyu tartışan ürün geliştiricileri özel laboratuvarda oluşturulan sanal artırılmış veya zenginleştirilmiş gerçekliğin mobil endüstriye başka bir yön vereceğini de ortaya koyuyor.

2 yorum:

Metin Gucer dedi ki...

Merhaba Hocam,

Ben bu kou hakkında araştırma yapmak istiyorum, sizin için de uygunsa bir R&D yapabilirmiyiz. Bu konuya şirketimizi de dahil edebilirim gibi geliyor.

Gonca Telli Yamamoto dedi ki...

Olabilir ama ne tarz bir çalışma olacak?