16 Aralık 2012 Pazar

GİGED Olağanüstü, Dahiler Buluşması



16 Aralık 2012'de İstanbul Gençlik Merkezi'nde geniş bir katılımcı grubuyla bir çalışma gerçekleştirdik. Katılımcılar;

İbrahim Betil - Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG), ENKA okulları, İstanbul Eğitim Gönüllüleri Vakfı ve Öğretmen Akademisi Vakfı'nın Kurucusu
Teoman Tunç - Vamelya.com Kurucusu
Murat Dede - Web Ajansı Kurucusu
Volkan Kırtok - Pradma Kurucusu, Dijital Pazarlama 
Uzmanı,
Bülent Bayraktar - sermayesızticaret.com Kurucusu
Uğur Akkuş - unisbul.com Kurucu Ortağı
Erdem Genç - "20 Yaşında Patron Olmak Kitabı'nın" Yazarı
Emre Urfalı - Manivela Akademi Kurucusu
Berrak Kutsoy - Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Danışmanı
İsmail Haznedar - Stratejik İşler Kurucusu
Gonca Telli Yamamoto - Okan Üniversitesi UZEM Müdürü
Zeynep Mengi - Hürriyet İK Muhabiri
Zekai Kıran -Siyasetçi, Sivil Toplum Kurucusu ve Yoneticisi
Münteha Adalı - Kagider Yönetim Kurulu Üyesi
Hüseyin Öğüt -kuponnow.com Yönetici Ortak 
Belgin Taştan - cozumpark.com Teknoloji Uzmanı 

Bugün Sosyal medyanın önemini bir kez daha gördük. Olağanüstü Dahiler Buluşmasının katılımcıları genel olarak toplantıdan sosyal medya üzerinden haberdar olduklarını ifade ettiler. Yaklaşık her 4-5 katılımcı Facebook üzerinden haber almışken 1-2 kullanıcı Twitter üzerinden haber aldığını söyledi. Notları alan Doktora öğrencim Deniz Altun'a teşekkür ediyorum.

Tarafımdan yönetilen oturumlarda aşağıdaki notlar alınmış katılımcılar ile yapılan workshop çalışmasından önce her oturum başlangıcında her grup için kavram haritaları çıkartılmış, her katılımcının kendi girişimcilik tanımı yaptırılmıştır;
1.     Oturum I
·      Girişimcilik de bir tiyatrodur,
·       Girişimcilik risk alınan bir tiyatrodur,
·       Girişimcilik ticari ve sosyal olarak 2 türlüdür,
·       Sosyal girişimcilik sosyal medya ile ilişkilidir,
·       Ortaklık artı bir değerdir.

2.     Oturum II
·       Amerika’da ve Türkiye’de yazılmış kitaplar kültür, sosyoloji ve toplumsal değişkenler açısından farklıdır, bu yüzden faklı değerlendirilmelidir.
·       Sosyal medya üzerinden bilgilendirme de farkındalık örneğidir.
·       Girişimcilik göründüğü gibi balıklama atlanacak bir oluşum değildir.
·       Girişimcilik için güçlü ses ve kendini duyurmak önemlidir.
·       Bir fikre aşık olmak Duygusal girişimciliktir (Ticari, Sosyal ve Duygusal olarak 3 çeşittir.)
·       Sosyal medya okulu kurulmalıdır (Bunu çok yakında gerçekleştirmeyi düşünüyorum!!!).

3.     Oturum III
·       Girişimcilik için güçlü hafıza gerekli, örneğin isim tutmak lazım,
·        Pazarlamaturkiye.org oturumcularımızdan birine ait.
·       Resmin tamamını görme yetisi girişimcilikte önemlidir, örneğin puzzle,
·       Yatayda ve dikeyde esneklik yaparak bireyler yetiştirmek önemlidir.

4.     Oturum IV
·       Google indekslemesi önemlidir; örneğin UZEM ve Gonca Telli Yamamoto ilişkisi,
·       Parayı ve mekanı doğru kullanmak önemlidir; (Üsküdar Bld. Bşk).
·       Rekabet girişimcilikte çok önemlidir.
·       Her girişimin başarılı sonu olamaz.

Hiç yorum yok: