14 Temmuz 2015 Salı

İnsan İsterse (Üniversite Seçimlerinde Başarı)

Öğrenciler her nedense bu seçim işlerini anne babalarına  veya aile bireylerinden birilerine bırakıyorlar. Oysaki asıl güç kendilerinde olmalı. Gerçek anlamda yeteneklerinin ne olduğunu en güzel insanın kendisi keşfedebilir. Mesela ben aslında çok iyi bir dinleyiciyim. Buna göre iyi analiz çıkarır doğru sonuçlara varabilirim. Bu benim yönetici olduğum işlerde karar mekanizmamı doğru bir şekilde işletmeme yol açar.

Bu yazıyı neden yazıyorum Soroptimistlerin 20. Uluslararası Konvansiyonunda "Power of Second Chance"başlıklı oturumda konuşmacı olduğumda aklıma şu geldi insan aslında önce ilk şansını doğru kullanmalı. En azından onu doğru kullanmak için hareket etmeli.

Bir konuya istekli olmak sevmek de yeterli değil çünkü örneğin yemek yemeği severim ama "Gurme" olmak başka şey, ya da futbolu severim ama futbolcu gibi performans göstermem pek olanaklı değil ya da teknolojiyi severim ama bu beni bir yazılımcı yapmaz. Ayrıca istekli olmak da var örneğin seyahat etmeyi isterim ancak maddi koşullarım yeterli olmayabilir veya otomobil kullanmaya istekliyimdir ama yaşım ehliyet almaya yetmiyordur. Kısacası çevredeki bazı kısıtlar da her sevdiğimiz veya istekli olduğumuz konuda faaliyet yapmamızı engelleyebilir.

O yüzden seçim yapmak isteyenlere şöyle bir kriter öneriyorum.

Sevdiğiniz şeyleri ve sevmediklerinizi sıralayın, bunlara birer öncelik verin daha sonra bunların arasından yapabileceklerinizi bir küme haline getirin ve gelecekte yapmak istediğiniz işle bunların ne şekilde bağdaştığına hatta bağdaşıp bağdaşmadığına bakın. Buna göre seçimlerinizi kendi planlarınız üzerine kurun.

Bana kalırsa hangi iş olursa olsun çok çalışıldığı taktirde mutlaka ortalamanın üstüne çıkarsınız. Şimdiden seçim yapacak olan adaylara bol şanslar diliyorum. Bu konuda ilk şansınızı da doğru değerlendirmeniz dileğiyle,

Hiç yorum yok: