2 Temmuz 2008 Çarşamba

Hayırrr, bu daha başlangıç, Mobil Reklam

Herkese merhabalar.

Yaklaşık bir haftalık süre içersinde pek fazla bir şey yazmadım. Çünkü yoğunluk bu alanla ilgili düşünmemi biraz engelledi diye bir savunmayla işe başlayayım.

İnsanlar genellikle çevresindeki reklam bombardımanlarına fazla bakmaz oldu. Bu da media fragmentation (Medya Parçalanması) kavramını getirdi (http://www.adkritik.com/category/reklam-terimleri/). Yani büyük kitlelere yönelik reklamlardan daha küçük kitlelere, nişlere, hatta bireylere yönelik reklamlara doğru bir yönelme var. Bunun için en iyi araçsa tabii ki mobil mecralar. Son zamanlarda giderek daha etkili hale gelmeye başlıyorlar.
Bu konudaki 29 Mayıs 2008 tarihli notlarda dağıtım kanallarını saymıştım. Bir kez daha tekrar etmek istiyorum.Hatta bir kaç tane daha eklemek de yerinde olur. Aşağıdaki yedi kanal Juniper research'ten sonrakiler benden

SMS reklamları
MMS reklamları
İçerik içinde indirilebilen (download) reklam
Portal girişindeki reklam
Mobil internet reklamları
Masaüstü/cep üstü (ekran koruyucu) tipinde reklam
Mobil TV ve video reklamları
Bluetooth reklamları
Advergame vb.

2 yorum:

Süleyman Soğuktaş dedi ki...

merhaba;

bence bu reklam tiplerindeki en büyük problem süre. insanların bu mecralardaki reklamlara ayırdığı süreler 3-5 saniye arasında. Malesefki reklamverenler,bunu öngörmeyip uzun içerikler yayınlıyorlar. Bunu aşmak için en başarılı yöntem sevilen karakterlerle reklamı geçiştirmek, örn: turkcell tarife yumurtlayan tavuk, recep ivedik.

mobil pazarlama diğer pazarlama tiplerine göre çok daha yaratıcılık isteyen bir pazarlama tipi.

Adsız dedi ki...

Evet haklısınız reklam türlerine göre farklı uygulamalara geçmek lazım.

Karakterler ancak bazen daha akılda kalıcı olurken marka fazla ortaya çıkamayabiliyor.