13 Ocak 2009 Salı

Mobil Pazarlama 2009 ve ilerisi

2008 yılı mobil pazarlama açısından mobil teknolojilerdeki gelişmeler ve iphone gibi popüler gereçlerin yaşamamıza girmesini sağladı.

Herkes hala mobil pazarlama konusunda deneme safhasında gözüküyor. 3G'nin gelişi ve mobil gereçlerdeki değişimlerin etkileriyle mobil pazarlama hızını almaya başlayacak.

2008'in yıldızı sosyal şebekelerde pazarlama faaliyetlerinin giderek önem kazanmasıydı bunda facebook, youtube, secondlife gibi sosyal şebekelerin ve blogların büyük önemi var. Çünkü Facebook 2008'de 120 milyon aktif kullanıcıya erişti, bu rakamın 39 milyonu ABD'de yaşıyor (Sullivan, 2009). Bu tür girişimler dedikodu pazarlaması konusuna daha da canlılık getirdi.
Marka yerine marka kullanıcıları ya da gruplara liderlik yapıp hayranlık uyandıran kişilerin önem kazandığı ve mikro-meşhurlar (microcelebrities) haline dönüştüğü bir ortam yaratıldı.

Ama 2009 ve sonrası mobil pazarlamanın ciddi boyutlara ulaşması beklenmelidir. Mobil bilgisayarların hayata girmesiyle daha da bulanıklaşan mobil ve bilgisayar ayrımı neredeyse ortadan kalkmak üzeredir.

Hiç yorum yok: