23 Haziran 2009 Salı

Ara Beni Tatlım Dolandırıcılığı

Son günlerde mobil telefonla insanlara yapılan dolandırıcılık anlamındaki saldırılar giderek artıyor. Geçen gün bizzat başıma geldi. +592 kodlu bir telefon numarasından biri "ara beni " diye gecenin yarısında telefon etti. +592 Guyana'nın uluslararası telefon kodu. Tabii ki bilmediğim bir numarayı böylesine bir emirle aramak pek adetim olmadığı için arayan bir daha arasın dedim. Ertesi gün merak edip telefon koduna baktım Guyanadan geliyor gibi gözüküyor. Aynı gün öğlen 11.00 civarında tekrar aynı numaradan bir arama geldi "Tatlım ara beni" diye güzel ve etkileyici bir ses. Erkeklere özellikle cazip gelebilir. Kışkırtıcı gibi tanımlanabilir.Bu şekilde karşı tarafı etkileyip aramasını sağlamak maksadıyla yapılmış ve milletin parasına gözdikilmiş oluyor. Ya da acil durum gibi de gösterebilirler.
Arasam uluslararası arama yapıp birsürü para kaybedeceğim kontörlü telefonları olanların ise düzinelerce kontörü gidecek. Bir de ben aramadım ya da dolandırıldım gibi bir şikayeti de engellemiş oluyorlar çünkü arayan siz oluyorsunuz.

Siz siz olun bu tür aramalara kesinlikle temkinli yaklaşın.

Hiç yorum yok: