9 Aralık 2009 Çarşamba

Mobil Pazarlamanın Gelişmesinin Nedenleri

Mobil pazarlama sadece reklam alanında değil; kampanya alanında da pazarlama anlayışına yeni bir boyut getirdi. Çocukluk yıllarımızdan hatırladığımız “Kapakçıkları kulakçıkları kes, posta kutusuna yolla” kısacası "kupon" devri çoktan kapandı. Artık ürün paketlerinden çıkan şifrelerle çekilişe katılmak veya anında kontörler, dakikalar kazanmak mümkün. Katılımların bu kadar kolaylaşması elbette kampanyalara olan ilginin kat ve kat artmasıyla sonuçlandı. Bu da markalara pazar payı ve marka bilirliğinde artış gibi çıktılar sağladı ve FMCG, bankacılık ve akaryakıt sektöründe başlayan kampanyalar kısa zamanda birçok farklı sektöre yayıldı. Kampanya adetlerinin artması, hediye ve kurguların çeşitlenmesi tüketicinin beklentisini de yükseltti. Çekilişle her hafta verilen evler, arabalar cazibesini korurken, kazanma şansının düşüklüğü ve çekiliş sürecinin beklenmesi tüketicinin sabırsızlığını artırmaya başladı. Görülen o ki, tüketici kampanyaya katılmak için şifresini gönderdiği anda ödüllendirilirse o kampanyaya birçok defa katılıyor, markayı daha çok benimsiyor ve kampanyayı çevresine tavsiye ediyor. Bu noktada ise markaların imdadına kontör/ dakikalar yetişiyor. “Boş yok” ve “Her kapak/ her paket kazandırıyor” konseptindeki kurgular bu anlamda tüketicinin favorisi olmuş durumda. Özellikle kampanya hediyesinin kontör olması durumunda katılım adetleri adeta uçuyor. Katıl-kazan kampanyalarına katılmış aboneler üzerinde yapılan araştırma sonuçları gösteriyor ki tüketici için en değerli ürün kontör/ dakika. Çünkü kontörün tüketici gözünde nakite eşdeğer bir algısı var, kontör hediyesini bütçesine doğrudan bir katkı olarak yorumluyor.

2008 yılı bitimiyle Türkiye’de 10’u aşkın farklı sektörde 200’ün üzerinde mobil kampanya ve reklam faaliyeti gerçekleştirildi ve 17 milyon tekil kullanıcı bu mobil reklam veya kampanyalara en az bir kez katıldı. Tüketicilerin bu yoğun ilgisi nedeniyle ilerleyen dönemlerde tüm markalar mobili en vazgeçilmez reklam mecrası olarak konumlandıracak gibi görünüyor.

http://mobilpazarlama.turkcell.com.tr/?p=480
dan alınmıştır.

Hiç yorum yok: