14 Nisan 2011 Perşembe

Mobil Pazarlamada Türkiye'den Gelişmeler

Medyaloji.net'e göre mobil pazarlamada firmalar 20 milyon kişiye ulaştı. Türkiye'nin lider ülkelerden olduğu mobil pazarlama pazarının 5 yılda 10 kat büyümesi bekleniyor. 2009'da 127 milyon TL olan mobil pazarlama cirosunun önümüzdeki 5 yılda 10 kat artacağını kaydeden Aerodeon Yönetim Kurulu Başkanı Alptekin Derinkök, 2014'te bu rakamın 1 milyar 285 milyon TL olacağını öngörüyor (http://www.medyaloji.net/haber/mobil_pazarlama_ile_20_milyon_kisiye_ulasildi.htm)

Aynı kaynakta Türkiye'nin ilk mobil tanıtım uygulamasını 2001'de Lipton ile kendilerinin başlattığını hatırlatan Mobilera Genel Müdürü Zehra Öney ise diğer mecraların da bu kanal üzerinden tanıtımlara yöneleceğini düşünüyor. Öney, "Önümüzdeki 5 yıl içinde interaktif pazarlama yöntemlerinin daha çok kullanılacağını, hatta analog kanalların mobil kanallar içine entegre olacağını düşünüyoruz" diyor.

2001'de markalara SMS ile iletişimin mümkün olduğundan bahsederken bugün artık birçok markanın mobili temel pazarlama planlarına aldıklarını belirten Project House Mobil Pazarlama Satış Yöneticisi Murat, mobil pazarlama harcamalarının 2010'da yüzde 26 artacağını söylüyor.

İşte bu açıklamalar mobil pazarlamanın 2011 yılında da ciddi ivme kazanacağının göstergesi. İnsanlar konuyu kabul ediyor güvenlik sorunları dışında alışverişlerini yapabileceklerini ifade ediyorlar, işki bu güvenlik sorunları aşılsın diyelim o zaman.


Hiç yorum yok: