22 Nisan 2011 Cuma

Tablet PC'lere ciddi bir talebin olduğu konusunda YouGov’un yaptığı araştırmada Tablet PC kullanıcılarının %8′i, Tablet PC’lerin masaüstü veya dizüstü bilgisayarlarının yerini aldığını, %76′sı ise mevcut bilgisayarına ek olarak Tablet PC kullandıklarını dile getiriyor.

Araştırmaya katılan yetişkinlerin %13′ü Tablet PC almayı planladıklarını söylerken, bu grubun 2/3′ü hangi markayı alacağına karar vermiş durumda.

“İdeal fiyat ne olmalı?” sorusuna Tablet PC satın almayı planlayanlar yaklaşık $400 cevabını verirken, Tablet PC alma ihtimalinin daha düşük olduğunu söyleyen kesim ideal fiyatın $250 – $400 arasında olması gerektiğini söylemiş.

Bu araştırma doğrultusunda, ABD satış fiyatı $500, İngiltere satış fiyatı £480 olan IPad2, fiyatı önemli bir kriter olarak alan potansiyel Tablet PC müşterilerini, daha uygun fiyatlı muadil ürünleri olan rakiplerine kaptıracak gibi gözüküyor.

YouGov’dan Russel Feldman, Las Vegas Tüketici Elektroniği Fuarında bu yılın sonuna kadar 80 ayrı tablet PC’nin pazara gireceğini, bunların çoğunun pazarda tutunamayacaklarına inansalar da, yaptıkları araştırmanın doğru fiyatlandırmayla birlikte doğru hedef kitleye pazarlanması halinde TabletPC’ler için gizli, büyük bir talebin olduğunu açıkça ortaya koyduğunu belirtmiş.

Türkiye açısından ise, kişisel bilgisayarları genel/multimedya amaçlı kullanan tüketici profili ve global oyuncuların rekabetçi ürünlerinin yanısıra yerli markaların da uygun fiyatlı Tablet PC’lerini piyasaya sürmesi Tablet PC pazarının büyüme eğiliminde olduğunun göstergesi.

Kaynak: http://www.marketingturkiye.net/tablet-pclere-potansiyel-talep/

Bu aynı zamanda dijital yakınsamanın da önemli bir örneği, çünkü bilgisayar ve cep telefonları özelliklerinin çoğunu ve de çizim gereçleri özelliklerinin çoğunu kapsayan tabletlerin hafifliği taşınma kolaylığı gibi etkenlerle insanların birçok ihtiyacını aynı anda karşılayabilecek hale gelmesi bunun en büyük göstergesi olarak ele alınmalıdır.



Hiç yorum yok: