18 Şubat 2014 Salı

Banka Maceraları Devam

Bugün İş Bankası Müşteri İlişkileri'nden tekrar telefonla aradılar. Buna sanırım sosyal medyanın gücü deniyor. Aslında bu bildiğiniz müşterinin güçlü hale geldiğinin göstergesi. Çünkü ortada bir acayip durum var ve bunun çözümü olmalı.

Bankanın ücretsiz olan bu bankamatik uygulamasının 4,5 TL haline gelmesinin sebebinin gene insan faktörü kaynaklı olduğunu açıklamaları çok ilginç. Bununla ilgili olarak (Canım Türkiyem'de) birçok  insanın kendi hesaplarına para yatırma yerine havale vb yatıracak kişilere TC. Kimlik No'larını ve cep telefon numaralarını vererek havale rakamını ortadan kaldırarak bu işi bedavaya getirmeye çalışmaları imiş.

Ben de dedim ki bunun başka bir çözümü olmalı. Aslında internet uygulamaları da bilindiği gibi ilk başta ücretsizdi. Belli rakam veya oranların ücretsiz olması bankanın parasal alışveriş gücünü artırabilir. Bu neden düşünülmüyor dönen paranın artması önemli olmaz mı?

Ben tekrar düşünmeleri ve CRM yaklaşımlarını kendilerini insanların yerine koyarak gerçekleştirmeleri gerektiği kanısında ve bu ücretin alınmaması gerektiği konusunda ısrarcıyım.

Hepinize iyi akşamlar.

Hiç yorum yok: