24 Ağustos 2010 Salı

Avea Jet nasıl çakıldı?

Bu aralar Avea Jeti olanlar ve bu gerecin sim kartını cep telefonunda kullananlar bazı sorunlar yaşamaya başladı. Çünkü telefonlar aramaya kapandı. Kişi önce acaba cep telefonum mu bozuldu diye bir panik oluyor. Çünkü cebimiz neredeyse bir uzvumuz gibi. Uzvum çalışmıyor, yani sesim çıkmıyor konuşamıyorum gibi.

Şimdi size kızımın yaşadıklarını anlatıyorum ve bu konuda Avea Müşteri hizmetlerinden hizmet bekliyoruz açıkçası ve müşterilerin medenice uyarılmasını. Çünkü her aklına gelen zamanda bir özellikle ilgili ya da gerekli gereksiz mesajlar atılması doğal hale geldi oysa bir uygulama konuşma ve data uygulaması beraber çalışan bir sistemde kampanyalı olarak satılmış ürünlerle ilgili olarak ve fonksiyonlar gayet iyi çalışır ve seçenek sunma şansı varken bir kararla durdurulması ve insanların şaşkına döndürülmesini hiç de anlamış değilim.

Açık söylemek gerekirse senelerdir CRM(MİY-Müşteri İlişkileri Yönetimi) Dersi veriyorum. Aman müşteri velinimettir ona göre davranalım ve müşteriye açık olalım hatta pazarlama anlamında müşteriyi işin içine katalım derken bir anda yaşanılanlarla tam tersi bir manzaraya dönüşüyor. Yazın yazlıkta data transferi kışın ise cep telefonu olarak kullanbildiğimiz bir gereç yeteneklerini habersizce kampanya bitiminde kaybediyor.

İşte aşağıda kızımın ağzından taze taze yaşananlar;

Ben bu sim kartı geçen sene aldım, geçen sana bu sim kart bana satılırken, bunun arama özelliğinin internet özelliğinden ayrı bir şey olduğunun bana söylenmesi gerekirdi, 4 lira gibi bir ücret ödeyerek telefon özelliklerinin açıldığının da öyle…
Ama söylendi mi?
Hayır… Satış taktiği mi desem, ne desem bilemiyorum.
Peki, ben bu sim kartı sürekli kullanıyorum, bana promosyon mesajıydı, reklam mesajıydı, ilgim olup olmadığına hiç bakmadan gönderebilen avea, ki doğum gününde kişiye özel mesaj yollayabiliyor, nasıl oluyor da sim kartımın aramaya kapatılacağını bana önceden haber veremiyor?
Böyle bir şey 21. Yüzyıl, bilgi çağı, iletişim çağı diye tabir ettiğimiz günümüze yakışıyor mu?
Tabi ki de hayır… Hem de kocaman bir hayır.
Şimdi, ben yaz tatilinde olabilirim, belki işim yok ama ya çok önemli bir telefon bekliyor olsaydım, ne demeliydim beni arayan kişiye?
“Ah Avea şirket içinde aldığı bir kararla bu internetli sim kartlarının arama özelliğini kapatmış, özür dilerim, çok da önemliydi ama ne yapacaksın…”
Ya da böyle saçma şeyler?
Peki, tüm günümü acaba ne oluyor telefonuma diye stres içinde geçen bir günün sonunda avea müşteri hizmetlerini arayınca “ödüllü çağrı merkezi, lütfen” aldığım cevap ne oluyor.
“Ha, sizin sim kartınız artık sadece dataya açık, eskiden 4 lira gibi cüzi bir ücret ödeyerek arama yapabiliyordunuz, ama biz karar aldık süresi dolanların kapatıyoruz (aramaya), sim kartınız sadece internete ve mesaj atmaya açık olacak.”
Bana niçin haber vermediniz diye sorunca, oradan oraya aktarılıyorum, beklerken hep aynı şarkı:
“Gençler buraya, bizim için var avea”
İnsanın sorası geliyor, gerçekten mi?
Tabi ki de hayır. Haha, neden sordum ki bunu ben?

Hiç yorum yok: