4 Ağustos 2010 Çarşamba

Sosyal Medya, Oyun ve E-posta


Sosyal medya ve şebeke kavramı ciddi bir şekilde yaşamımızın içersine kaynaştı artık neredeyse büyükanne ve büyükbabalara kadar internete erişebilen herkesin bir facebook, myspace, hi5, linkedin, plaxo, deviantart gibi sitelerde farklı amaçlarla girdiği topluluklar yer alıyor.


Geçen gün bir arkadaşımın kızının facebook adresinden tarafıma farmville'de oynamaya çağrılıyorum kimisi fishvillede bunlar sadece çocuklarla sınırlı kalsa tamam diyeceğim ama erişkinler de bu tip oyunlara çok eğilimliler.


ABD'de Nielsen http://www.nielsen.com/ tarafından yapılan bir araştırmada webde en yoğun zamanın sosyal ağlarda, oyun oynayarak veya e-postalara bakılarak harcandığı belirlenmiş.

2009 Haziran ayı itibarıyle İnternette sosyal ağlarda harcanan zamanın %22.7si 906 milyon saate tekabül ediyor. Haziran 2010 itibarıyle Çevrimiçi (Online) oyunlar ise % 10.2 ya da 407 milyon saate tekabül ediyor bir yıl öncesi bu oran % 9.3 belirlenmiş.


Bu anlamda e-postalar için ise Haziran 2010 döneminde 8,3 yani 329 milyon saat harcanmış. Amerika'da (ABD) mobil internet kullanıcıları PC kullanıcılarına göre e-postalamada daha farklı bir davranış kalıbı içersinde oldukları belirlenmiş . Haziran 2010 döneminde E-posta %41.6 ile mobil kullanıcıların zamanı en yoğun kullandığı hizmet olarak belirlenmiş, sosyal ağlar içinse mobil Internette %11.6 lık bir zaman ayrıldığı tespit edilmiş. Bu tabii ki daha da gelişecek telefonların yetenekleri ve 3G 4G gibi teknolojilerin kullanımı sayesinde PC'lerin çok daha ötesine geçecek çünkü PC'ye göre her an heryerde bulunabilirlik durumu etkileyecek.


Pazarlamacıların giderek gözünü diktiği alanlar da yine bunlar, hepinize bu sıcaklarda iyi bir gün dilerim.


Hiç yorum yok: