13 Şubat 2011 Pazar

Mobil Pazarlama Özellikleri

Mobil pazarlama çoğu özelliği itibarıyle doğrudan pazarlama ve ilişkisel pazarlama konusuna girmektedir ve doğrudan pazarlamanın pek çok özelliğini barındırmaktadır. Ancak genel doğrudan pazarlama kampanyalarına nispetle mobil pazarlamanın ölçümlemesinin kolaylığı, yapılan yatırımın geri dönüş oranının yüksekliği, niş hedeflere veya bireysel hedeflere doğru mesajları sunabilme yeteneği gibi farklı özellikleri de bulunmaktadır.

Ayrıca mobil kanal perakendecilerin müşterileri ile iletişim kurmak için zamanında etkileşim ve gerçek zamanlı olarak ilgili teklifler sunmak için çok daha fazla kolaylık sağlaması sözkonusudur. Bu tür karşılıklı etkileşim ile ilgili Gleanster’ın gerçekleştirdiği bir çalışmada anket veya oyun katılımı, sosyal öneriler, fotoğraf yükleme ve ticari işlemleri de dahil olmak üzere çeşitli biçimlerde bir bağlantı yaratıldığı konusu üzerinde durulmaktadır (Batista, 2011).

Batista, A. New Research Finds 94% of Companies Utilize Mobile Marketing For ROI Improvement . http://www.retailtouchpoints.com/in-store-insights/725-new-research-finds-94-of-companies-utilize-mobile-marketing-for-roi-improvement-.html erişim tarihi:13.02.2011.

Hiç yorum yok: