15 Ağustos 2011 Pazartesi

QR Kodlar ve Mobil Pazarlama

QR Kodlar giderek büyük önem kazanıyor. Barkoddan çok daha etkin kullanılabilme ve mobil cihazlarla izlenebilme yeteneği sayesinde pazarlamacıların yeni gözdesi haline geliyor. Özellikle perakende tüketim açısından çok önemli bir araç gibi düşünülmeli.

Haziran 2011 de ABD'de toplam mobil telefon kullanıcıları arasında % 6.2sini temsil eden 14 milyon mobil kullanıcının, mobil cihaz QR (hızlı yanıt) kod taraması yapılan çalışmada Ağustos ayı boyunca QR kod taramış mobil kullanıcı yaşları 18-34 (% 53.4) arasında erkek (% 60.5 kod tarama takipçisi) ve geliri 100.000 $ veya üzeri gelirleri olduğunu bulmuşlardır ( % 36.1).

Mark Donovan’a gore "Pazarlamacılar için, tüketici segmentlerine QR kodları, kaynak ve bu taramalar yeri, teslim, elde edilen bilgileri tarama hangi anlayış daha fazla marka bağlılığı başarıyla QR kodlarını kullanan kampanyalar geliştirmek ve dağıtmak çok önemli,"

Dergiler, Gazeteler QR Kod Kaynakları

Bunlardan en popüler olanları %49,4 ile gazete ve dergiler olmuştur. Daha sonra sırasıyla %35,3 ile ürün ambalajı %27,4 poster,el ilanı ya da kiosk gösteriminden kalan %23,25’I ise web sitesinden tarama yapmışladır.

Kaynak:http://www.marketingcharts.com/direct/qr-code-scanners-skew-male-young-wealthy-18852/?utm_campaign=newsletter&utm_source=mc&utm_medium=textlink

Hiç yorum yok: