11 Ağustos 2011 Perşembe

Mobil Pazarlamaya Dönüş

Arkadaşlar tatil, kitap, proje derken mobil pazarlama ağırlıklı blogumuza pek de bir şey ekleyemedik ama artık tatil bittiğine göre buradaki faaliyetleri de hızlandırmak gerek diye düşnüyorum.

Mobil pazarlama günümüzde gerçekten de çok önemsenen bir kavram haline geldi. Mobil pazarlama iki şekilde tanımlanabilir birincisi mobil gereçler üzerinden gerçekleştirilen pazarlama çabaları ikincisi insanların hareket esnasında mobil cihazlar vasıtasıyla gerçekleştirilen pazarlama çabalarıdır. Mobil pazarlamanın önemsenmesinin nedeni dünyadaki mobil araç kullanıcı sayısının çok hızlı artması ve herkesin bu araçları sanki geçmişte de hep yanındaymış gibi taşıyor olması. Bu pazarlamacıların konuya iştahını giderek arttırıyor.

Öte yandan mobil cihazlarla ilgili teknolojiler de müthiş bir şekilde gelişiyor. Gartner'in raporuna göre 2015 yılına kadar akıllı telefon kullanıcı sayısı toplam kullanıcıların %47'sini oluşturacak (bu cihazlar orlama 300 dolar mertebelerinde fiyatlandırılacak) ve google android'in pazar payı %49.9a ulaşacak ayrıca aynı rapora göre android satışları 2011 de 468milyon adete ulaşacak. Bu telefonlar da bilgisayar gibi kullanılma özellikleriyle pazarlama konusunu da başka bir boyuta taşıyacaklar.


Hiç yorum yok: