17 Ekim 2011 Pazartesi

CITIBANK NASIL BİR BANKA? OLSA OLSA KAYBEDEN BİR MARKA

Bu sabah İstanbul’un sanırım en yoğun trafikli günlerinin yaşandığı korkunç Pazartesi diye adlandırılabilecek öyle sabahlardan biriydi. Yurt dışına bir iş için para transferi gerekiyordu. Karşı taraftan da Citibank hesabı gelince mantıklısı Citibank üzerinden bir gönderme yapmak düşüncesiyle önce bankama gittim. Para çektim. Daha sonra keşmekeş trafiğe takılarak ve internette zar zor bulduğum ve birbirini tutmayan adreslerle İNTERNETTE BİLE ZAR ZOR BULDUĞUM Citibank Altunizade Şubesine doğru yola çıktım. Aslında sabah yağmur da yoktu ama trafik neden o kadar rezildi anlamadım. Neyse Koşuyolu ve Altunizade trafik eziyetlerine katlandım ve bankaya girdim. ZATEN BULMAMIN DA GEREKSİZ OLDUĞUNU ÇOK KISA SÜREDE ÖĞRENDİM.

Pelit Pastanesinin yanında bu banka Altunizade’nin merkezinde. Neyse bakaya gittim ve bir para transferi gerçekleştirmek istediğimi söyledim. Beni önce ödemeler kısmına yönlendirdiler, oradaki sevimli genç çocuk bu şekilde para gönderilemeyeceğini (nedense banka vazifelerinin başında gelen işlerden biri) hesap açtırmam gerektiğini güzel gözlü müşteri temsilcisine gitmemi söyledi.

Ben de müşteri temsilcisi olarak adlandırılan arkadaşımıza madem öyle hesap açılarak oluyor 1 dolarlık hesap açtırayım sonra da işlem yapayım dedim. İtiraz geldi. Olmazmış. Çünkü yatırım bankası imişler. Çok komik değil mi Citibank dünyadaki en ticari bankalardan biri. Oradaki güzel kızcağıza (belli ki iyi bir okul mezunu) yalnızca yatırım bankalarının ne olduğu konusunda sanırım hiç kimse doğru düzgün bilgi vermemiş. Kendisine hemen pratik çözüm olarak http://tr.wikipedia.org/wiki/Türkiye%27deki_bankalar_listesi içinde yatırım bankalarının hangileri olduğunu buradan gönderiyorum. Ayrıca senelerdir kredi kartı satarlar bu nasıl bir yatırım anlamadım.

Bana müşteri gözüyle bile bakmadılar, inanamadım. Bunlar nasıl hizmet sektöründe çalışıyorlar diye çünkü bankacılık önem gerektire ve ilişkisel olayların çok önemli boyutu olduğu bir alan. Kime müşteri adını veriyorlar onu da bilemedim.

Size şunu söyleyeyim. Eski banka şubemde bana güzel davranıyorlar diye uzak yere taşındığım halde 3 veya dört yıl yakında aynı banka şubesi varken dahi giderdim. Bir çok müşteri de böyledir. Bizler, ilgi bekleriz sonra kimde para var kimde yok kılığıyla anlamak zordur. Hele bu İstanbul koşullarında iyice zorlaştı. Ayrıca kim etkili kim değil o da belli değil.

Neyse konuyu dağıtmıyayım kolayca para göndermek düşüncesi o anda yerle bir oldu. O zaman ne diye kendi bankamdan para çekip de buralara geldim bu trafiği çektim diye düşündüm.

Sosyal medyayı seviyorum çünkü durumu hemen paylaşmak mümkün oluyor. Bu yüzden müşteri çekmemek hatta İTTİRMEK için yapılan güzel manevrayı gözler önüne serebiliyorum. Zaten zorla Citibank tarafından verilen bir kartı iptal ettirebilmek içinde neredeyse 5 yıl çaba sarfetmiştim. Siz siz olun Citibankın kenarından köşesinden geçmeyin. Para transferi için de yakın tanıdığınız bankayla iş yapın. Ben bugün dersimi aldım. Citibankı tekrar tekrar tebrikliyorum ve kendilerinin gözümde (İngilizce’sini yazacağım, çünkü Citibank nezdinde Türkçe konuşmam sanırım pek anlaşılmadı) bir ‘kaybeden marka-losing brand’ olduğunu da dünyaya ilan ediyorum. Böylelikle marka çeşitlerine bir de yenisini eklemiş oldum. Herkese iyi günler.

1 yorum:

Metin Gucer dedi ki...

Merhaba Hocam,

Bu bankanın hala batmadan nasıl ayakta kaldığına inanamıyorum. Şu ana kadar bir kişiden Citibank hakkında olumlu yanıt duymadım. Geçmiş olsun size tekrar...