22 Şubat 2014 Cumartesi

Bugünkü konumuz TürkTelekom Müşteri İlişkileri Yaklaşımı

Hepimiz dijital bir alemde yaşamaya başladık. Artık bilgi toplumunun bir parçası olduk. Kimisi sanaldır geçer diyor ama bu dijital dünyanın bazı gerçekleri var ki bunlara uyum sağlamak ve uygun davranışlar geliştirmek gerekiyor. Dijital gündemimiz nasıl dendiğinde daha hala temel sorunları çözemiyoruz demek çok acı veriyor açıkçası.

Perşembe günü Türk Telekom'dan bir SMS geldi. Kapattığım bir telefonla ilgili olarak ardından da bir mail.

Beni bir müşteri olarak ödenmemiş faturam için uyarıyordu. Ama uyarı çok şeker:

Borcunuzu Turk Telekom Ofis ve Bayilerinden odeyebilirsiniz.


Diğer türlü ödemelerimizi telefon hizmetiyle veya online yapabilme yetisine sahip bir şekilde sanırım yapabiliyoruz. Öncesinde otomatik ödeme talimatım olduğu için ödemeler detayını bilmediğimi söylemeliyim.

Neyse dedim ki şu bilginin altındaki 444 1 444 numarasını arayayım da rakam zaten 6.7 TL imiş kredi kartıyla ödeyip işi bitireyim başım ağrımasın dedim. İşte bunun üzerine ufaktan bir delirme sürecim de başlamış oldu.

Önce borcumu öğreneyim dedim çünkü bana gönderilen uyarıda (gecikme bedeli hariç) diye parantez içinde belirtilmişti. Buraya kadar iyi. Borcum 7 küsur TL'ye çıkmış. Dedim ki kredi kartıyla ödeyeyim buradan olmuyor 163 deneyin 163'ü aradım  Allah bilir 163'e en az 7 TL ödemişimdir bu rakam gelecek telefon faturasında çıkacak. Gene kapı duvar. 
Bu kadar basit bir işlem için acaba neden insanlar illa satış ofislerine yönlendirilir? Birinci sorum. 
Bu bilgiler (borcum) sistemde gözüküyorsa ödeme neden yapılamaz? İkinci sorum. 

Sonra dedim ki üstüme çalışan başka telefon var onun üzerine bu borcu transfer etsem!!!  Yani maksat Satış ofisine falan gitmemek.

Sonra aklıma geldi benim geçen seneden kalma TTNET alacağım vardı. Tepem de atmış gideyim bari ne olacak göreyim halimi dedim ve dün Türk Telekom'a gittim. Önce borcumu ödedim. 6,70 Tl ve peşin tahsil edilen reeskont bedeli olarak 0.40 TL ekstra bir rakam ödedim.

Sonra iş TTNET'den neredeyse bir senelik hatta belki 2 senelik alacağımı almaya gelmişti. Ama ne komik bu iş için bana verilen bir gecikme faiz artısı yok!!! Sevgili Türk Telekom bu da mı gol değil!!!

Bu nasıl bir müşteri ilişkileri yönetimidir? Aynı kişinin TCKN altında  hesaplar birarada gözükemez miydi? Hatta bu sayede müşterinin getirdiği değer hesabı da çok güzel ortaya çıkabilirdi. Aslında ödeme yapılan hesaplar belli olduğuna göre neden paranın iadesi o hesaplara yapılmaz da müşteri ayağa çağrılır. 

Siz herkesi çok vakti olan, emekli ya da  boş tipler mi zannediyorsunuz? 

Rica ediyorum bu tarz yapılarınızı bir kez daha gözden geçirin çok büyük rahatsızlık yaratıyorsunuz. İşi kolaylaştırıp çözüm sağlayacak çağrı merkezleriniz veya online sistemleriniz yoksa ne kıymeti var Türkiye'nin en büyük bilişim şirketlerinden biri olmanın hatta sanırım en büyüğü....

Hepinize bilinçli günler diliyorum....

2 yorum:

Ugur Demiray dedi ki...

Güzel bir Blog. Tebrik ederim. Telekom gibi firmalar bunu yaparsa avea ve turkcell bu uygulamalara bakıp bakıp neler yapmıyorlar. Bunlara dijital dünya 2 beden bol geliyor,
eleştirilere ve teşhirlere devam

Gonca Telli Yamamoto dedi ki...

Sevgili Uğur Demiray Hocam çok haklısınız, elden geldiğince bu teşhirleri dile getireceğimden emin olabilirsiniz :)