28 Nisan 2010 Çarşamba

Bilişim Seminerleri 2010-3

22.04.2010 tarihinde gerçekleşen Okan Üniversitesi Bilişim Seminerleri 2010’un üçüncüsü Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gonca Telli Yamamoto’nun açılış konuşmasıyla başladı. İhsan Tutkan 1992 yılında İzmir’de kurulan, 1.000.000 TL sermayeli, yıllık cirosu 12.000.000 TL’ye ulaşan, 18 ülkeye ihracat yapan ve toplam 7500 müşteriye sahip olan Mobil Satoş ve pazarlama konusunda öncü Univera ve çalışmaları konusunda bizlerle bilgilerini paylaştı.

Univera Türkiye’nin en iyi ilk 200 şirketi arasında ve en büyük 20 yazılım şirketi içerisinde 14. olduğunu, Deloitte’un araştırmasına göre bölgesinde en hızlı büyüyen 50 şirket arasına girdiğini, Nestle’nin “Global Best Practice” ödülüne layık görüldüğünü, yazılım mühendisleri tarafından gerçekleştirilen uygulamaların analiz edildikten sonra denenmesi ve akademik değerinin ölçülmesi amacıyla çalışmalarını üniversitelerle beraber yürüttüklerini, Dokuz Eylül ve İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden danışmanlık aldıklarını ve Tübitak’tan ArGe teşviği almaya hak kazandıklarını anlatarak konuşmasına başladı.

Univera’ nın sloganının “bilginin gücü elinizde” olduğunu ve temel vaadlerinin müşterilere verimlilik sağlamak olduğunu soyledi. Günümüzde giderek önem kazanan el bilgisayarlarının real-time haberleşmesi için Turkcell’le çalışan firmanın Turkcell silver mobil iş ortağı; işi ofisten sahaya taşımak için donanım hizmeti de vermek amacıyla, hem teknik servis, hem de satışını yapmak üzere anlaştıkları, bir Amerikan firması olan Intermec’in global servis iş ortağı olduklarından; dünyanın lider OT/VT(otomatik tanıma/veri toplama) firması olan Intermec’in, Fortune 500’da 350’den fazla müşteri sahibi, code 39/code 128 lisans sahibi ve UIYF/Gen2 RF-ID’de 50’den fazla patent sahibi olarak birçok alanda öncü niteliği taşımasından; bunun dışında Microsoft gold certified partner, Microsoft mobile solutions partner, Microsoft royalty programme (ISV) partner ve Oracle certifier partner gibi iş ortaklıklarından bahsetti. Donanım üreten Intermec firmasıyla beraber çalışan Univera’nın başarılı projelere imza attığını söyledi. Bunların başında uzaktan veya yakından optik barkod okuyucu sistem geldiğini belirten Tutkan 5-7 yıl kadar ömrü olan ve artık çok uzaktaki stoğu bile okuma yeteneğine sahip olan barcode tarayıcı/okuyucularının üretiminden sonra yapılan sağlamlık testlerinde, üzerine kola döküldüğünde, üstünden araba geçtiğinde, 26 kez farklı açılardan düşürüldüğünde, bir yerin kenarına sürtüldüğünde, çok fazla toza maruz bırakıldığında ve/veya suya atıldığında bile makinenin hala çalışıyor olduğunu ve her şeye rağmen key butonların (tuşların üstündeki yazı ve işaretlerin) görülebilir olduğunu gösteren bir video gösterisi sundu.

Konuşmanın devamında Vodafone’la hayata geçirdikleri proje nedeniyle 2010 yılı Intermec EMEA “the technology leader of the year” ödülünü kazanan Univera’nın, organizasyon yapısı ve eğitim dağılımından (yüksek lisans %16, universite %33, teknik universite %36, teknik lise %8,lise %6, doktora%1); edindikleri “en büyük değerimiz: personelimiz” ilkesinden; 18 ülkede içlerinde JTI, British Amerikan Tobacco ve Nestle’nin de bulunduğu pek çok yabancı şirketle çalışan firmanın Türkiye’de sayısız ilke imza attığından (MSDS projelerinde ilk 80386/DOS tabanlı cihaz kullanımı, ilk RF-ID(HF) araç izleme projesi, GPRS üzerinden ilk on-line “çift yönlü” sipariş aktarımı, ilk Bluetooth-Dotmatrix Printer uygulaması, bir satış/dağıtım projesinde ilk kez GIS kullanımı, ilk GPS tabanlı plasiyer izleme uygulaması, Türkiye’nin lokasyon sahası en büyük satışı gibi); mobil satış ve dağıtım sistemleri, sahadan on-line veri toplama sistemleri gibi mobil saha çözümlerinden, ambar yönetim ve izleme sistemi ve tarımsal tedarik sistemleri olmak üzere geliştirdikleri lojistik çözümlerinden; Univera çözümlerinin ERP_finansal süreç (e-ticaret, iş akışı yönetimi, üretim, pazarlama) ve SCM_operasyonel süreç üzerinde konumlanmasından; firmanın Colgate, L’OREAL, Desa, Tadım, Ekol, Boss, Fritolay, Efes Pilsen, Atlasjet, Pınar, Vestel, Marshall, Ontex, gibi referanslarından ve tüketimin fazla, rekabetinse çok olduğu iş sahalarında (hızlı tüketim ürünleri ve perakende satış alanında) yer alan bu şirketlerin Edirne’den Ardahan’a kadar tüm bayiliklerinde Univera müşterisi olmanın farkını yaşadıklarından yani satış hareketlerini merkezden anlık olarak izleyip karar verme şansına sahip olduklarından; Univera müşteri hizmetlerinden; çağrı merkezleri ve santral hizmetlerinden; proje yönetimi, teknik servisler ve müşteri hizmetleri(35 kişilik) olmak üzere destek kadrolarını büyütmek amaçlı yaptıkları 2008-2009 yatırımlarından; web’de on-line eğitim hizmetini, eğitim sonrası sınav yapıp sertifika vermeyi (şu ana dek 3 müşterilerinin uygulama yaptığını), merkezlere operatör tedariği ve IK desteği vermeyi içeren 2010 yılı hedeflerinden; 6 yıldır mobil teknoloji günü adı altında kullanıcı deneyimlerinin paylaşılması ve müşterilerin sunumlar yaparak Univera hizmetlerinden yararlandıktan sonra nelerin değiştiğini, memnuniyetlerini ve kazanımlarını dile getirebilmeleri amacıyla düzenledikleri eylemlerden; 1st datacenter’da sundukları sunucu barındırma ve fiberoptik internet erişimi hizmetlerinden; harici yedekleme, yedek hat ve yedek sunucu gibi bakım+onarım+destek hizmetlerinden söz edildi.

Son bölümde ise, web tabanlı yazılımların sağladığı anlık veri izleme, hızlı ve kolay kurulum güncelleme, güvenlik, yüksek uyumluluk, kolay destek ve akım, hızlı hata çözümü, her ortamdan hızlı erişim ve kendi işine odaklanma avantajlarına; sistem seviyesi ve uygulama seviyesi çözümleri olmak üzere ikiye ayrılan panorama güvenlik ve yetkilendirme çözümlerine; panorama loglama ve panorama yüksek erişebilirlik çözümlerine (veritabanı sunucusu, web uygulama sunucusu); web uygulama performansı ölçümü için hazırlanan ve bir panorama performansı senaryosu (2 DB server fail over cluster, 17 dk, 10 ayrı lokasyon, concurrent 1700 kullanıcı) doğrultusunda yapılan çalışmadan alınan sonuçların %99.9688 oranında başarıya ulaştığına ve “average response time” süresinin yaklaşık 0.9 sn olarak saptandığına; web framework ve entity framework mobile forms’dan oluşan Univera framework altyapısına; çoklu dil desteği, uyarlanabilir dil desteği, unicode desteği, tidy logout gibi diğer altyapı konularına; operasyonel sürecin finansal sürece aktarımında kullanılan Smart Connect ile entegrasyona(bilgi okuma ya da aktarma, yapılan işi elektronik ortamdaki makineye uygulama); 7 aydır faaliyet gösteren ve şimdiye kadar toplam 49 makalelik bir içeriğe sahip olan Univera blog sitesine (http://univera –ng.blogspot.com); “bilginin gücünü elinizde tutmak” ya da “var olan iş performansını anlamak ve bilgiye dayalı iş kararları almak için tüm organizasyon çapında iş verilerinin analizi, ham iş verilerinin toplanması, saklanması ve analiz edilmesi için tasarlanmış uygulamalar ve bu uygulamaları çalıştıran teknolojik araçların bütünü” olarak tanımlanan iş zekası (bussiness intelligence) kavramına; iş zekası uygulama alanlarına (kurumsal hafızanın oluşturulması, balanced score card, aktivite bazlı maliyetlendirme, performans değerlendirme, süreç yönetimi ve stratejik planlama); iş zekası projelerinde dikkat edilmesi gerekenlere (network_donanım altyapısı gibi); panorama ve Quikview işbirliğine; Quikview kullanmanın hızlı kurulum, hızlı servis, tüm kullanıcılar için operasyon, in-memory teknolojisi, yüksek sıkıştırma oranı olmak üzere sağladığı avantajlara; bölgesel analiz, satış karşılaştırma, satış temsilcisi analizi, satış: what if?, sipariş sepet analizi, gibi Quıkview ‘tool’larına; 2010 yılında CEO ajandalarındaki en öncelikli ilk 3 konu karlı büyümek, büyümek ve pazar payı almak, maliyetleri kısmak iken bu isteklerim tamamına cevap verebilecek olan Univera’nın operasyonel getirilerine(sistem ve formalleşme , kağıtsız operasyon); stratejik getirilerine(doğru verilerle çalışıp anında sonuç alma); maliyet avantajlarına(optimum kaynak planlama, sistemin rekabet avantajı); dağınık mimari, merkezi ve hybrid mimari yapısı kullanımında danışmanlık hizmetine; el terminali üzerinde bir gps modülü ve maps kullanım olanağı olması sayesinde satış temsilcilerinin ziyaret bilgilerini ve izledikleri yolu harita üzerinde göstermeyi mümkün kılan sayısal harita entegrasyonuna ve iphone uygulamalarına (iphone ekranında yönetici raporlarının görüntülenmesi gibi) değinildi.

Haberi Hazırlayanlar: Sevgi Hoşser, Can Oğuz, Ergin Altınel

Hiç yorum yok: