28 Mayıs 2008 Çarşamba

Hizmet Pazarlamasına Genel Bakış

Günaydınlar,

Pazarlama dünyası artık ürünle ilgilenen bir yapıyı çoktan aştı. Bütün ürünler ve hizmetler hizmet niteliğinde görülerek müşterilere sunulmalı. Bu konuyla ilgili Valarie Zeithaml ve Christopher H. Lovelock tarafından yazılan "Services Marketing" isimli kitaplar son derece önemli.

Türkiye'de de gelişmeler izlenebilir A. Hamdi Islamoğlu ve arkadaşlarının yazdığı Hizmet Pazarlaması ve yine aynı isimde Kasım Karahan'ın ve Sevgi Öztürk'ün yazdığı kitaplar ve ayrıca sektörel bazda değerlendirmeleri içeren kitaplar bunların başında geliyor, özellikle bankacılık ve finansal sektörlerdeki gelişim ve değişimler buna yol açıyor.

Bankacılıkta özellikle telefon ve internet bankacılığında son 15 yılda çok ciddi değişimler oldu. Son olarak verilen hizmetlerin emniyeti açısından mobil telefonla mesaj onayı ya da anahtar uygulamaları dikkati çekiyor. Bu durum bankacılık sektörü açısından tabii ki bir başlangıç. Zaten farklılık yaratmak açısından da önemli potansiyeli içinde barındırıyor. Hizmetler giderek müşterinin istek ve ihtiyaçlarına uygun hale geliyor, zaten getirmeyen kurumlar bir şekilde elini eteğini piyasadan çekmek zorunda kalacaklar.

Hiç yorum yok: