20 Mayıs 2009 Çarşamba

Bir Mobil Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?

Pisritto (2009)a göre mobil pazarlama alanının çok büyük olduğu ve büyümeye devam edeceği konusu açıktır. Örneğin günümüzde dünya çapında yaklaşık 2 milyar mobil abone bulunmakta olup bu sayının 2010'da 3 milyara ulaşması beklenmektedir.
Pazar araştırmaları da müşterilerin cep telefonlarına kaynaştıklarını ve bağlandıklarını işaret etmektedir. Örneğin sabah kalktıklarında ya da gece yatmadan önce artık insanların kontrol ettikleri bir gereç haline dönüşmüştür. İnsanlar cep telefonunu sesli arama, mesaj gönderme, fotoğraf gönderme, internette sörf ve e-maillerine bakmak için kullanmaktadır.

İyi bir strateji geliştirmek anlamında aşağıdaki basamakları çok iyi bir şekilde yönetmek gerekir .
• Strateji Tanımla
• İletişim yolunu belirle
• Gerçek Maliyeti Hesapla
• Müşterinin seçim yapmasına olanak tanı
• İletişimin müşteri tarafından idare edilmesini sağla
• Gelen verileri yönet
• Değerli ve uygun teklifler getir.
(http://www.fastcompany.com/blog/sebastian-pistritto/marketing-strategies-grow-your-business/how-develop-mobile-marketing-strate)

Hiç yorum yok: