27 Mayıs 2009 Çarşamba

wireless otobüslerde

Bugün Ankara'ya Kamil Koç Otobüs işletmesinin bir aracıyla gidiyorum. Bilgisayarımı yanıma almıştım. Otobüsteki host (eskiden muavin derlerdi) internete bağlanıyor musunuz diye sordu ve denedim inanamıyorum evet bağlandım. Bunun üzerine bu yazıyı yazma ihtiyacını duydum evet hareketli bir ortamdan blog gönderebilmek bu benim için bir ilk ama birçok işyeri için mobili seçerek B2B yapan şirketler için kaç senedir sözkonusu. belki farklı gereçlerle ama gene de yapılıyor. Aslında bilgisayar gibi kullanılacak cep telefonları da piyasada giderek yayılmaya başladı. Dünyada her yıl 1.2 milyar yeni cep telefonu üretilmesi de bu işin yaygınlaşması gelişmesi ve yenilenmesinde bir başka unsur.

Teknoloji o kadar hayatımızın içine girdi ki.LBS ve geo sistemler giderek önem kazanacak gibi görünüyor.

Yeni teknoloji aynı zamanda yeni pedagoji ve yeni sosyal ortamların da bir başka yüzü olacak.

Ayrıca bilgisayarımı açtığımda aynı otobüste giden başka bir yolcunun bluetooth'u da paylaşım teklif etti. Nereye gidiyoruz? :)

Hiç yorum yok: