Vlingo tarafından yapılan bir araştırmaya göre (Consumer Mobile Messaging Habits Report)ABD'de %54 olan yazılı mesaj gönderme oranı bütün yaş grupları için yaklaşık %60'a yükselmiştir.
ABD'de 2008 yılında bütün gençler ve yirmi yaş grubundakiler %85 oranında mesajlaşmaktadır.2009'da bu oran %94'lere çıkmıştır.
40'lı yaşlardaki kısa mesajla iletişim kuran kullanıcı sayıları da %56'dan 64'e yükselmiştir.
50'li yaşlardaki yazılı mesaj kullanım oranı ise %38'den %46'lara kadar çıkmıştır.
Kısacası mobil telefonlarda yazılı mesajlaşma oranı konuşmaya göre daha yoğun bir şekilde kullanılmaya başlamıştır. Mobil veri hizmetlerdeki popülerliğe rağmen kullanıcıların %44'ü fiyatları yazılı mesajlaşmada bir engel olarak görmektedir. Maliyetlerle ilgili olan bu oran cep telefonuyla internette gezinme'de %59 ve mobil bir e-mail adresi almada %53 oranında engel olarak düşünülmektedir.
Mesajlaşmayı kullanmayanların %27'si küçük bir klavye ile yazı yazmanın bir engel teşkil ettiğini belirtirken %37si ise yazma işleminin uzun sürmesini engel olarak gördüklerini ifade etmektedir.
ABD'de pek çok eyalette koyulan kanunlara uymayan sürücülerin sürüş esnasında mesaj yazarken veya alırken kazaya sebebiyet verdiği anlaşılmaktadır (%26).
Kaynak: http://www.marketingcharts.com/interactive/tennessee-boasts-most-drivertexters-9187/?utm_campaign=newsletter&utm_source=mc&utm_medium=textlink
Bu blog pazarlama üzerine kurulan bir blogdur. Genelde pazarlamada ve teknolojideki yeni yaklaşımlar alınmakla birlikte özelde "mobil pazarlama" konuları üzerinde durulacaktır. Son zamanın parlayan yıldızı mobil pazarlama ile ilgilenenler için de zevkle takip edilecek bir blog olması beklenmektedir. ______________________________________
21 Mayıs 2009 Perşembe
Mobil Mesaj Kullanıcılarının Alışkanlıkları
Etiketler:
ABD,
Alışkanlık,
cep telefonu,
engel;klavye,
engelleme,
fiyat,
internet,
kanun,
kısa mesaj,
maliyet,
mesajlaşma,
Mobil mesaj,
satış; SMS,
vlingo,
yazılı mesaj
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder