5 Haziran 2008 Perşembe

40 Yaşın Üstündekiler Daha Geleneksel İletişim Yollarını Kullanıyor

Marketing Charts'da bugün yayınlanan bir makalede ThirdAge/JWT Boom'un araştırmasının sonuçları yer alıyordu. http://www.marketingcharts.com/interactive/boomers-more-traditional-online-not-into-blogs-social-networking-4833/?camp=newsletter&src=mc&type=textlink

Bu makaleye göre 40 yaşın üzerindeki 1800 kişiyle yapılan araştırmaya göre;
40 yaşın üzerindekiler genelde ağızdan ağıza iletişim (kulaktan kulağa iletişim) ve bireysel veya uzmanların tavsiyesine uyuyor. Ancak blog ya da diğer sosyal şebeke (social networking) sistemleri konusuna fazla sıcak bakmıyor.

Buna göre
% 96'sı e-posta kullanıyor
% 92'si aile ve arkadaşlarıyla görüşmeyi sürdüyor
% 84'ü aile ve arkadaşlarından fotoğraf alıyor

Bu kişilere MySpace, Facebook gibi herhangi bir sosyal şebeke sitesiyle bağlantısı olup olmadığı ve gelecekte böyle bir bağlantıyı düşünüp düşünmedikleri sorulduğunda
% 53'ü Hayır
% 22'si evet
% 26'sı henüz değil ama belki cevabını vermişlerdir.

Hayır diyen %53'ün
% 47si durumu kişisel gizlilik ve bilgilerin internette yayınlanması konusunda kaygıları olduğunu
% 39'u çok yoğun olduğunu
% 32'si böyle bir sosyal şebekede zaman harcamanın bir faydasını görmeyeceklerini belirtmişlerdir.
Ayrıca 40 yaşın üzerindekiler aşağıdaki konulara az ya da hiç ilgi duymadıklarını ifade etmişlerdir;

% 67 Blog yazma
% 63 Sosyal şebekeye katılma
% 62 diğer kişlerle oyun oynama
% 55 podcast ya da önceden kaydedilmiş ses içeriğini dinleme
% 44 Müzik indirme

Virütik ya da dedikodu pazarlamaya daha fazla önem veren 40 yaş üzerindekilerin %93'ü arkadaşlarıyla bir haber ya da ürün bilgisi paylaşma konusuna oldukça sıcak bakmaktadır.

%80'i geniş banttan ve evden internete bağlanmaktadır. Bu grup online alışveriş yapmaktadır.%93'ü web sitelerindeki makale ve yazıları okumaktadır.

Bugün bu grup ABD nüfusunun 78 milyonunu oluşturan ve tüketici harcamalarının %83'ünü gerçekleştiren bir gruptur.Gelecek 15 yıl içinde 45 yaş üstü ABD nüfusunun pazarın % 50 büyümesini sağlayacağı beklenmektedir. 2015'de bu grubun harcamalarının 4.6 trilyon doları geçeceği beklenmektedir.

Bu tür verilere göre mobil pazarlama araçları konusunda da 40 yaş ve üzerindekilerin daha muhafazakar davranabileceği düşüncesi beliriyor. Türkiye'de tabii ki internetten alışveriş de yeni ama mobil dünyada olduğu gibi daha yaygın. Bunu düşünerek hareket etmek doğru olur kanaatindeyim.

Hiç yorum yok: