9 Haziran 2008 Pazartesi

Gençler ve Çocuklar Büyüklere Göre Daha Fazla Online Video İzliyor

Nielsen online tarafından 9 Haziran 2008'de yayınlanan bir açıklamaya göre 12-17 yaş arasında evde kişi başına düşen online video izleme süresi 132 dakika olarak belirleniyor. http://www.nielsen-netratings.com/pr/pr_080609.pdf

ABD'de Evde Çocuk genç ve büyükler tarafından Tüketilen Aylık Online Video Tüketimi

(Nisan 2008)

Yaş

İzleyici sayısı (000)

İzleyici kompozisyonu %

Kişi başına akış

Kişi başına düşen süre

2-11

7,966

8.4

51.0

117.9

12-17

11,632

12.3

74.2

132.4

18+

75,122

79.3

44.3

99.4

Kaynak : Nielsen Online, VideoCensus

Ben de evde online video izleme açısından kendi kızıma göre ( ki onun da yaşı 12-17 grubuna giriyor) çok düşük oranda bir izleyiciyim evet sörf yapıyorum ama kızım kadar yoğun şekilde izlemiyorum. Ben hala büyük ekran TV'den ya da sinemadan gelen örnekleri daha fazla seviyorum. Zaten izlediklerinin çoğu müzik videoları ya da video örnekleri ya da video fragmanları ya da video oyunları ben bir tane video oyunu oynamıyorum ama genç nüfus buna çok ilgi duyuyor.

Yine yukarıdaki araştırmaya göre çocukların çoğu Disney kanallarına yöneliyor gençler ise bizde de yoğun izlenen youtube'ın benzeri videoların izlenebildiği http://www.stickam.com/'u izliyor bunu http://www.buzznet.com/ izliyor.http://www.nabbr.com/ gibi müzik ve sosyal iletişim siteleri de yine gözde siteler arasında.

Gerçekten de en popüler video gösterim sitesi youtube özellikle 2-17 yaş grubu için bu site ilk gruba giriyor. Yine Disney Channel ve Google video da aynı listede yer alıyor.

Hiç yorum yok: