14 Haziran 2008 Cumartesi

Mobil pazarlama ve mobil oyun

Mobil pazarlama artık yeni bir kavram olmaktan çıkarak daha etkin kullanılan bir kavrama dönüşüyor. Çünkü mobil pazarlama promosyon yapmaktan, ürünleri satmaya, müşterilerle yeni içerik paylaşmaktan, çesitli mobil hizmetler sunumuna ve eğlence dünyasından Eurovizyon'a kadar çok geniş bir alanda kullanılmaktadır. Aslında TV programlarıyla ortak harekete geçilen mobil oylama bu uygulamaların başlangıcından beri varolan uygulamalarının başında gelmektedir. Mobil oyunlarla ilgili olarak Özgür Alaz'ın blogunda ShootMeifyoucan, Pac-Manhattan, MegaPhone gibi farklı örnekler yer alıyor. (http://www.marketallica.com/?p=494 )

Aslında oyun oynamak insanın içinde var ve bu isteği artık sadece çocuk yaşta değil daha ileri yaşlara taşımak mümkün hale geliyor. Oyun oynama isteğini kışkırtıcı reklamlarla daha hızlı ortaya çıkarmak mümkün ve bu tip etkilerle mobil oyunlar giderek daha fazla yayılacak. Aslında mobil dünyada en hızla genişleyip yayılması olasılık dahilinde olan bir şey de mobil kumar, loto gibi oyunlar.

Mobil Kumar çeşitleri genelde dört ana başlıkta toplanıyor (Juniper Research, 2006).

  1. Gazino oyunları
  2. Piyangolar
  3. İddia
  4. İddia değişimleri




Hiç yorum yok: