14 Haziran 2008 Cumartesi

Mobil İçerik

Mobil iletişimde, içeriğin belirlenmesi ve kullanıcıların bu içerikleri kendilerine uygun bir araç olarak kullanmasının yanında reklam veren ya da pazarlama yapmak isteyenler açısından da önemlidir. Çünkü alıcının verilen mesajları kabul etmesi ya da etmemesi bu gereçlerin doğru ve yerinde kullanılmasına bağlıdır.

Fazlası insanları rahatsız hatta taciz eder niteliğe bürünebilir. Bu da bu mecranın önünü kapatır. Azı ise anlaşılamamak, ya da kendini doğru bir şekilde ifade edememek anlamına gelir.

Mobil içerik, mobil iletişim donanımlarında ve/veya yazılımlarında izlenmek, dinlenmek, okunmak veya kullanılmak üzere üretilen, dönüştürülen veya biçimlendirilen unsurlardır.(http://kadmon.blogspot.com/2007/02/doktora-tezim-mobil-ierik-ve-yaynclk.html) Bunlar metin, melodi, grafik, oyun ve film gibi görsel ve işitsel ögeleri barındıran araçlardır. Mobil gereçler arasında halihazırda en çok kullanılanlar, cep telefonları, avuçiçi bilgisayar ve PDA’lerdir. Bu donanımlarda kullanılan yazılımlar ise mobil iletişim ve içerik yazılımlarıdır.
Üretilen içerikler ücretli veya ücretsiz olarak değerlendirilebildiği gibi yasal kullanım yönüyle de güvenli içerik, korsan ya da kopya içerik olarak adlandırılabilirler.
Ücretli içeriklerin çoğu sponsorlarla desteklenmektedir.

Burada geçerli olan pazarlama uygulaması ise izinli pazarlamadır.

Hiç yorum yok: